x

Dodge Charger „nekad” i „danas”…

Uz sve zahtjeve koje moderno tržište stavlja pred proizvođače automobila, a dovoljno je spomenuti želje za boljim performansama uz što manju potrošnju, aerodinamika se otkriva kao iznimno bitno područje kojemu inženjeri pristupaju s osobitom pažnjom. No, oduvijek se znalo da je donekle bitna, razlika je samo u tome što se nekada problematici pristupalo na sasvim drugačiji način…

Dovoljno je jednom baciti oko na originalan Dodge Charger u Daytona izvedbi i ono što se nalazi na njegovom stražnjem kraju – jedan od najotkačenijih i dimenzijama najizdašnijih spojlera koje smo ikada mogli vidjeti na serijskom automobilu. Odluka da se „njegova golemost” postavi na poklopac prtljažnika naravno nije proizašla iz ideje da izgleda jedinstveno, već je glavnu riječ vodila spomenuta znanost koja proučava kretanje zraka. A jednostavnost vremena u kojem je taj automobil nastajao značila je da ako treba toliki spojler da bude brži, onda će imati toliki spojler, uz još poneke modifikacije u odnosu na običan Charger kao što je to šiljasti prednji dio automobila u odnosu na ravno odrezanu normalnu verziju. Kao rezultat Daytona je bio brz, redajući uspjehe u Nascar utrkama uz istovjetan Plymouth Superbird i postavši prvim automobilom na tom natjecanju koji je probio granicu od 200 milja na sat.

 

S obzirom na to da je od tada prošlo skoro pola stoljeća, stvari su se u području aerodinamike prilično razvile i kod tvorničkih modela nemoguće je pronaći toliko masivne spojlere. Pažnja se prije svega okrenula na aktivnu aerodinamiku, odnosno dodatke na karoseriji koji se uz pomoć elektromotora i pametnih računala pomiču u skladu s trenutnom situacijom. Jedno je sigurno, a to je da današnji način oblikovanja karoserije znači da niti ne postoji neka potreba za dodacima koji nagrđuju eksterijer kao što je to nekada bio slučaj. U redu, Daytona će zauvijek biti zapamćen po karakterističnom spojleru, ali da je bio toliko krasan za gledanje, i nije baš. S druge strane Dodge Charger iz 2016. godine svojim izgledom ne ostavlja toliko napadan dojam, tu je tek nekoliko suptilnih vanjskih modifikacija koje sugeriraju da se mislilo na aerodinamiku, samo na znatno moderniji način. Unatoč nedostatku zašiljene prednjice i velikog spojlera novi Charger karakterizira daleko manji otpor zraka, manji utjecaj sile uzgona i veća potisna sila na stražnjem dijelu. Pokazao je to eksperiment koji je provela ekipa s YouTube kanala Autofocus.ca, koja je u zračnom tunelu provela usporedbu dvaju automobila uz dodatak običnog Chargera s kraja 1960-ih, za dobru mjeru.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.