x

Evo ga – Mercedes-Benz X-klase je tu!

A mislili ste da se zezamo s vama, kada smo objavili prve dobivene najave oko ovog Mercedesovog presedana…

Jeste li se ikada zapitali što biste dobili spajanjem Diesela, polu-sirovog hamburgera, hladnog piva (i pri tome ne mislim na vokalno-instrumentalni sastav poznat i obožavan u našim krajevima), motorne pile i potkošulje?

 

Ne, ovo definitivno neće biti jedno od pitanja na državnoj maturi za sve one koji su izvisili na prvom roku, već evo odmah i odgovora: Mercedes-Benz X-klase. Ne samo prvi Mercedesov Pick-up kamionet, već općenito prvi automobil takvog tipa koji je ikada izašao iz striktno postavljenih okvira jednog „premium“ proizvođača automobila.

Kul, zar ne?!

 

Kada su prve najave izašle u javnost, većina vas cijenjenih čitatelja posegla je za kalendarom. Kada su svi shvatili da smo ozbiljni i da ne muljamo, te kako nije riječ o prvotravanjskoj pošalici, u sklopu komentara nas je nekolicina proglasila ludima, a onda se odjednom sve smirilo. No s vremenom su najave oko X-klase postajale sve glasnije, da bi na kraju prije nekoliko dana konačno rezultirale s gotovim modelom.

 

I eto ga upravo pred vama – bez „fejkanja“, Photoshopa, šećera i konzervansa. Fotografije su tu, a prema najavama od strane Mercedesa, prodaja kreće već krajem ove (2017.) godine.

 

Pa eto u kratkim crticama nekolicine detalja koji (potencijalne) kupce ovog Mercedesovog kamioneta očekuju kada se X-klasa pojavi na tržištu…

 

Za početak tu je projekcija cijene od nekih 37,000 eura. Naravno da se unutar te cifre radi o baznom modelu s tek osnovnom količinom opreme, ali s obzirom na to da je X-klasa zamišljena kao „radnički“ automobil, nekima će i to možda biti dovoljno.

 

Drugi će pak svoje X-klase potpuno opremiti i za volanom sjediti u odijelima i mljeti na mobilni telefon, držeći isti u rukama, što u prijevodu znači da će se nekolicina kupaca Volkswagenovog modela Amarok prebaciti za volan X-klase, ali to je već sasvim drugi set „problema“.

 

Ono što se dobije za projiciranih 37,000 eura upakirano je u Pick-up karoseriju koja zapravo ne izgleda nimalo loše. X-klasa djeluje visoko i robusno, tj. sposobno za prelaženje prepreka koje bi se ispred vozača mogle nalaziti tijekom radnog dana. Doduše, samim time nije baš pretjerano jasno zašto se Mercedes odlučio X-klasu ponuditi s pogonom na stražnje kotače, ali za pretpostaviti je kako je u tom dijelu priče jednostavno posrijedi svojevrsna „amerikanizacija“ marke i modela. Uostalom, pogonski sklop će se ponuditi i u 4×4 verziji, pa je svijet i dalje u balansu.

 

Dotični pogonski sklop bit će povezan s onim mjenjačkim, a taj će mjenjački sklop biti ručni ili automatski, odnosno na sebi imati šest ili sedam brzina – ovisno o načinu na koji mijenja brzine.

 

…a onda dolazimo i do motora koji će s tim mjenjačkim sklopom biti povezani, te koji svojom funkcijom stoje s druge strane pogonskog sklopa.

 

Tih će motora za početak biti tek dva – oba pogonjena fosilima mrtvih prahistorijskih životinja, odnosno Diesel-gorivom. Oba imaju četiri cilindra, Turbo-punjač (odnosno dva) i svu silu elektronike, dok se njihove zapremine i snaga razlikuju.

 

Onaj slabiji motor bit će 2,3 litreni četverocilindraš s jednim Turbo-punjačem i razvijat će 163 konja, dok će onaj jači imati 2,5 litre zapremine, isti broj cilindara, dva Turbo-punjača i 190 konja.

 

U planu su i dva benzinca – jedan snage 165 konja, a drugi s njih 258, ali to su tek najave

 

…a i za kupce ovog modela vjerujem da čak ni kao najave ne predstavljaju bitne informacije, jer za ovakav je automobil Diesel jednostavno zakon, zar ne?!

 

Što se opreme tiče, od strane Mercedesa još uvijek nema puno detalja. Ono što se zna tek su crtice u sklopu kojih je naveden trokraki volan s multifunkcijama, 8,4-inčni zaslon infotainment-sustava koji (i dalje) izgleda poput iPada koji je netko nalijepio iz zezancije, te nekolicina funkcionalnih dijelova opreme poput preklopivih stražnjih vrata, te utičnice od 12 volti koja će dobro doći za stavljanje u pogon neke pile, frižidera ili pak zračnog kompresora.

 

Progressive – paket opreme namijenjen svakodnevnoj upotrebi, tj. onaj koji ćemo najčešće viđati

 

Power – paket opreme za one gore spomenute prebjege u odijelima iz VW Amaroka

 

Svaki od paketa donijet će hrpetinu funkcionalnih (a i manje funkcionalnih, ako ćemo realno) komadića opreme, pa bi kupci već u početku trebali biti itekako sretni i zadovoljni.

 

Uglavnom, ako već ništa drugo, onda vrijedi reći kako s obzirom na sve dosadašnje informacije ovaj Mercedesov model ispada „čistim“ u svom pristupu i iskreno se nadam da X-klase nećemo gledati s 38-inčnim kromiranim kotačima i „tjuniranim“ optičkim detaljima ružnijim od otvorene rane u području abdomena.

 

Mercedes-Benz je ovim modelom na neki način hrabro kročio u nepoznato, jer doista niti jedan „premium“ proizvođač automobila nikada nije proizveo ovakav model. Samim time je za pretpostaviti kako je Amerika prva na nišanu trokrake zvijezde, a zatim je za pretpostaviti i da Australija nije daleko u smislu planiranja i plasmana velikih količina X-klasa na tamošnje tržište.

 

Inicijalni planovi izuzev SAD-a i Australije podrazumijevaju i Argentinu, Brazil, Južnoafričku republiku, te tržišta „starog kontinenta“ (što bi ga značilo da će se i u našim krajevima X-klasa pojaviti), ali garancije za uspješnu prodaju nema.

 

Doduše, neki od vas će sa zadovoljstvom ponoviti onu staru narodnu i sektašku „Mercedes je Mercedes“, ali kako je cijela priča oko ovog segmenta proizvodnje automobila za Mercedes ipak nepoznanica, ne bi trebalo špekulirati oko uspjeha X-klase, već samo sačekati koji mjesec nakon početka prodaje i vidjeti je li se „kockanje“ isplatilo ili ne.

 

…a mi držimo palčeve da se isplati, jer nam se ovaj Pick-up zapravo baš dopao.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.