x

Izgleda kao Golf, ali poveznica je vrlo labava – Artz Golf 928!

U svijetu modificiranja automobila, koji podrazumijeva sve od jenkijevskih tenkova s hidrauličkim ovjesima pa do ogoljenih trkaćih automobila s registracijskom pločicom, uvijek najradije razmatramo projekte temeljene na naizgled običnim, svakodnevnim automobilima, koji su ispod površine gotovo sve osim toga.

Premda kasne 70-e i rane 80-e godine prošlog stoljeća u kontekstu tuning scene ne povezujem baš s nekom osobitom suptilnošću, a na pamet mi ovog trena padaju razni projekti Koeniga i Gemballe koji to svojim napadnim optičkim dodacima potkrepljuju, automobil koji danas prezentiramo i koji potječe iz tog razdoblja, prvim pogledom ne otkriva da je prošao kroz bilo čije druge ruke osim onih tvorničkih radnika. No, prvi dojam vara.

 

Radi se o Volkswagen Golfu prve generacije, no od svakog drugog ovaj se razlikuje potpisom Guntera Artza, čija je kompanija svojedobno bila poznata po dorađivanju modela Audija, Volkswagena i Porschea u sklopu Volkswagenovog distributera u Hannoveru. Međutim, koliko ovdje možemo govoriti o modificiranju automobila, a koliko zapravo o fuziji dvaju različitih modela, procijenite iz dijela teksta koji slijedi.

 

Premda su se tvorci ovog Keca suzdržali od posezanja za bilo kakvim spojlerima, dodacima karoseriji i sličnom arsenalu, bolji pregled otkriva da i nije u potpunosti točna informacija da je izvana ovaj Golf kao i svaki drugi. Naime, izvanserijski kotači i 21 centimetar proširena, te 30 centimetara produljena karoserija otkriva nešto o vragu koji se nalazi ispod površine, dok su od originalnih komponenata zapravo zadržani tek bočni paneli i vrata. Sve ostalo, uključujući i vjetrobransko staklo čija je izrada navodno koštala 3500 dolara, izrađeni su posebno za ovu prigodu. Čemu sve to, odnosno što je to ovaj Golf GL morao biti spreman prihvatiti ispod lima?

 

Ukratko, cijeli jedan Porsche 928. Preciznije, njegovu šasiju, pogon, ali i kompletan interijer. A tu je dakako i njegov motor – 4,5-litreni V8 snage 240 KS, dovoljan da ubrza ovog vuka u janjećoj koži do stotke za 7,6 sekundi, a potom i do 160 km/h za 18,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 230 km/h. Iako danas ništa od toga ne zvuči osobito impresivno, te brojke treba staviti u kontekst nekog drugog vremena i uzeti u obzir činjenicu da automobil i dalje izgleda kako izgleda.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.