x

Još jedan smanjeni Golf GTI

Istini za volju, današnji modeli pojedinih proizvođača doista izuzetno nalikuju jedan na drugog, ali ovo je stvarno previše…

Volkswagen Polo – automobil koji je svojim stažem na sceni već star poput Biblije. Riječ je o automobilu koji već odavno nikoga nije u stanju pretjerano fascinirati, te se na tržištu postaviti kao respektabilna sila.

 

VW Polo je automobil koji velika većina kupaca iz generacije u generaciju kupuje iz navike ili zato što im je prijatelj rekao da je „baš super“ i tom se dojmu stvarno jako teško oteti.
No bilo kako bilo, novi je Polo u svojoj najjačoj izvedenici (opet) ovdje i od prije nekoliko su dana Nijemci iz Wolfsburga za svoje kupce ponosno otvorili knjižicu pred-narudžbi.
Time je Polo GTI iz budućnosti (jer službeno u salone dolazi tek za koji mjesec) postao aktualan u sadašnjosti.
Super, zar ne?!

 

Što se opisnog globala i nekolicine detalja tiče, Volkswagen je u sklopu brošure doista ponudio svega i svačega – od fotografija, preko raznoraznih superlativa i prednosti ovog automobila, pa sve do popisa standardne i dodatne opreme. Naravno da je u cijelom tom Sauerkrauteintopfu (ili vam ga slavnom njemačkom varivu) od brošure navedena i nekolicina cijena. No kako „sektašima“ ne bih kvario gušt traženja tih informacija po internetu, recimo samo da bazna cijena u Njemačkoj iznosi tek par desetaka eura manje od njih 24,000. Time je VW Polo GTI već u startu (i vjerojatno bez pola dostupne opreme) skuplji od konkurencije poput Renaultovog modela Clio RS za nekih 600 eura.
Baš krasno, jel´da?

 

Što se performansi tiče, Polo GTI najnovije generacije zapravo je pod poklopac motora dobio onaj iz svog većeg brata pod nazivom Golf. Riječ je o Turbo-motoru s četiri cilindra i s dvije litre zapremine iz prošle generacije Golfa GTI, koji raspolaže s ukupno 200 konjskih snaga i nekih 320 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Mjenjački sklop je automatski, odnosno DSG s dvije spojke, za pogon su (i dalje) zaduženi prednji kotači, dok brojke govore o nekih 6,7 sekundi od 0-100 km/h i maksimalnoj brzini od 237 kilometara na sat.
Dakle, novi je Volkswagen Polo GTI sve samo ne spor automobil, ali kada se pogleda cijena i dosadan dizajn, te kada se u obzir uzme ogroman postotak dijelova koje ovaj automobil dijeli s prošlom generacijom Golfa GTI, novi se Polo baš i ne čini posebnim – čak ni u teoriji.

 

Da, naravno da se u ponudi za ovaj automobil nalazi sva sila raznoraznih boja. Naravno da su u cijelom tom čušpajzu prisutne stavke opreme poput 18-inčnih kotača, LED-farova, panoramskog krova na struju (koji je kako kažu iz Volkswagena „najveći u ovom segmentu tržišta“) i digitalne ploče s instrumentima.

 

Isto tako je tu i Beats-audio sustav koji sa svojih 300W snage bez problema može oglušiti putnike u automobilu puštajući Daru Bubamaru ili neku drugu napirlitanu estradnu zvijezdu bez glasa, a ne treba zaboraviti niti svu silu skraćenica koje označavaju raznorazne module i pomoćne sustave zbog kojih će novi Polo GTI biti poprilično teško zakucati u zid ili kroz zaštitnu ogradu neke ceste.

 

No kako to u Volkswagenovom svijetu već poslovično ide, sve se ove posebno navedene stavke nalaze među dodatnom opremom, pa je za pretpostaviti kako neće biti nikakav problem novi Polo GTI natjerati i preko 30,000 eura. A to je već ultra-skupo.

 

Dakle, pred vama se cijenjeni čitatelji nalazi jedan poprilično skup mali automobil. Isto tako je riječ o automobilu koji je dizajnom tek smanjena kopija Golfa, te jednom od onih koji ispod dosadnjikave vanjštine kriju vremenom pregaženu tehnologiju motora. Naravno da su u Volkswagenu pronašli načina sve to lijepo upakirati u hrpetinu poetskih navoda i naricaljki, ali u bazi je riječ o još jednoj epizodi „nastavka tradicije“.
Novi Volkswagen Polo GTI ima svojih aduta, ali ih je realno gledano iz generacije u generaciju sve manje i manje, a ovaj posljednji u nizu to itekako zorno pokazuje.
Sve drugo su priče za malu djecu.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.