x

Kako nastaje profil na gumama?!

Od kompjutera do ceste - u prve prototipove novog modela guma i danas se ugrađuje iznimno mnogo ručnog rada. Većina ih počiva na metodi pokušaja i pogrešaka.

`Ne reži tako duboko`, upozorava Janni i nastavlja: `Oštetit ćeš karkasu!` Janni sigurno zna. Mora znati, jer Grk je jedan od 17 profesionalnih rezača profila u istraživačkom centru Continentala. Šara koja se urezuje u profil je, kao i prije, pitanje iskustva u izradi prototipova guma. Samostalni pokušaj je dokazao da alat sam po sebi ni izbliza nije dovoljan.

Potrebna je vještina i iskustvo da bi se iz glatkog gumenog odljevka izrezali kanali. Alat, poznat kao nož, izgleda kao blanjalica za drvo s izmjenjivim grijanim noževima raznih oblika. Prema potrebi se odabire nož oblika U ili V, a za osobito široke kanale i pravokutni. 

Ravnomjerno zakrivljene lamele predstavljaju poseban izazov. Da bi se od snažno lamiliranog profila izrezala šara kompleksne zimske gume, potrebno je i do 40 sati rada. `Čak i ako ručno moramo izrezati kompletnu količinu probnih zimskih guma, to je još uvijek jeftinije od strojne proizvodnje za tako male količine`, pojašnjava Burkhard Wies, voditelj razvoja guma za osobna vozila u Continentalu.

Izvor: automotorisport.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.