x

Moj automobil, moj junak: Šta će povezano vozilo moći činiti na cestama u budućnosti!

Spašavanje života i sprječavanje nesreća; ne, nije riječ o nekom maskiranom superjunaku, nego o povezanom automobilu u 2025. godini. Zajedno s istraživačkim institutom Prognos, Bosch je pogledao u budućnost i ocijenio za što će povezana vozila biti osposobljena zahvaljujući tehnologijama koje će do tada biti u širokoj uporabi, kao što su visokoautomatizirana vožnja, pomoć pri naglom kočenju i integracija pametnog telefona.

Studijom koja je obuhvatila Njemačku, SAD i Kinu utvrđeno je da će do 2025. godine učinci povezivosti zamjetno utjecati na svakog vozača. „Danas su računala, pametni telefoni i internet dio svakodnevice u našem društvu. U 2025. godini to će vrijediti i za povezane automobile”, izjavio je dr. Dirk Hoheisel, član upravnog odbora tvrtke Robert Bosch GmbH.

 

Kratak pregled najzanimljivijih i najuzbudljivijih činjenica i brojki iz studije:

 

• Pomoć hitnim službama

 

U 2025. godini povezani sustavi pomoći mogli bi spasiti 11.000 života, od kojih 300 u Njemačkoj (SAD: 4000, Kina: 7000). Osim toga, svake se godine može izbjeći ukupno više od 260.000 nesreća koje rezultiraju ozljedama (Njemačka: 30.000, SAD: 210.000, Kina: 20.000), što je jednako broju nesreća koje se dogode u Berlinu u razdoblju od dvije godine.

 

• Gledanje serija umjesto gubljenja živaca u prometnim gužvama

 

Za ljude u Njemačkoj koji češće provode vrijeme u vožnji, automatska vožnja može osloboditi do 95 sati godišnje, što je dovoljno vremena za maratonsko gledanje svih planiranih osam sezona serije „Igra prijestolja”.

 

• Do Venere i natrag

 

Tehnologije povezanog parkiranja mogle bi uštedjeti 480 milijuna kilometara vožnje (jednaka udaljenost kao od Zemlje do Venere i natrag). Primjerice, pri traženju parkirnog mjesta automobili vozače mogu obavijestiti o dostupnim mjestima te ih dovesti izravno do njih. Sada vozači automobila u Njemačkoj prosječno prijeđu jedan kilometar u svakoj potrazi za parkirnim mjestom, pri čemu uzrokuju dodatne prometne zastoje i emisije.

 

Niži troškovi za svakog vlasnika vozila

 

Povezani sustavi pomoći uštedjet će oko 4,43 milijarde eura troškova materijala i štete uzrokovane sudarom. Od 450 milijuna eura ušteđenih u Njemačkoj (SAD: 3,6 milijardi dolara, Kina: 380 milijuna dolara) 100 milijuna eura uštedjet će se samo zahvaljujući integraciji pametnih telefona. To znači velike uštede za osiguravajuća društva, a time i za novčanike svih vlasnika vozila.

 

Uštede za dobrobit okoliša

 

Njemački nacionalni park Schwarzwald u tri godine može obraditi 400.000 metričkih tona CO2, što je jednako iznosu koji će funkcije povezane mobilnosti uštedjeti u 2025. godini. Kako je to moguće? Visokoautomatizirana vozila zahtijevaju manje goriva, a tehnologije za pojednostavljivanje potrage za parkirnim mjestom smanjuju promet i rezultirajuće emisije.

 

Metodologija studije:

 

Bosch i Prognos ocijenili su ukupno dvanaest tehnologija za osobni prijevoz putnika i njihovu raširenost prije predviđanja rezultirajućih učinaka u Njemačkoj i SAD-u te većim gradovima u Kini do 2025. godine. Model se temelji na međunarodnim statistikama o razvoju voznih parkova, podacima o nesrećama i trenutačnom istraživanjima, kao i na procjenama stručnjaka iz Boscha i Prognosa.

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.