x

Novi BMW 5 pomjera granice stvarnosti!

Njemački BMW voli da pomjera granice i da bude prvi u mnogo čemu. Najnovija tehnološka poslastica iz kuhinje bavarskog proizvođača upakovana je u Seriju 5 sa M Performance oznakom.

Riječ je o šestocilindarskom dizel motoru, koji je opremljen sa čak četiri turbo punjača. Podsjećamo da je ovaj snažni dizelaš premijeru imao prošle godine u reprezentativnom 750d xDrive. Bavarci s ponosom ističu da je riječ o najjačem dizelskom motoru, koji se ugrađuje u jedan serijski automobil.

 

Iz trolitarske zapremine je ``iscjeđeno`` čak 400 ``dizelskih konja`` pri 4.400 obrtaja u minuti i dobijeno 760 nm obrtnog momenta, koji je dostupan od 2.000 obrtaja. Bavarci tvrde da je 450 nm dostupno već od 1.000 obrtaja. Snaga se na podlogu prenosi sinergijom xDrive pogona na sve točkove i osmostepenog automatskog mjenjača. Najjača dizelska „petica“ od 0 do 100 km/h stiže za 4,4 sekunde u limuzinskom, odnosno 4,6 u nešto težem karavanskom izdanju.

 

Maksimalna brzina je kod oba modela elektronski ograničena na 250 km/h. U standardnoj opremi se nalazi sportsko vješanje za čiji razvoj i podešavanje su zaslužni inženjeri iz M Performance odjela. Kako bi se dobilo niže težište, dizelska ``petica`` je spuštena za deset milimetara u odnosu na standardne modele. Na automobil su ugrađeni i specijalni 19-inčni M alu naplaci dimenzija 245/40 naprijed, odnosno 275/35 pozadi. Kočnice su takođe dobile M oznaku te su osjetno snažnije u odnosu na standardne.

 

U potrazi za višim nivoom dinamike u vožnji xDrive je dobio i Integral Active Steering sistem upravljanja na svim točkovima, koji omogućava bolje manevarske sposobnosti, brže prolaske kroz krivine i pruža bolju stabilnost na visokim brzinama.

 

Kako bi se jasno razlikovali od ostatka game M Performance je karoserije „petica“ sa najjačim dizel motorom „okitio“ i adekvatnim aerodinamičkim dodacima. Početak prodaje limuzine zakazan je za drugu polovinu 2017. godine, a karavan bi trebalo da se pojavi do kraja godine.

 

Cijene nisu objavljene, ali bi trebalo da budu približne najjačem benzincu M550i xDrive, koji u Njemačkoj košta 82.700 eura. Epitet najbrže ``petice`` s ponosom nosi M550i xDrive model, koji se nalazi stepenicu ispod M5 modela, koji je još uvijek u fazi razvoja.

 

Za pogon ovog modela iskorišten je 4.4-litarski twin-turbo V8 motor, koji pogoni i prošlu generaciju M5 modela. U odnosu na njegovih 560 KS, u M550i modelu on je prigušen na 462 KS i 650 nm. Za prenos snage su zaduženi osmostepeni automatski mjenjač i 4x4 pogon. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,0 sekunde, dok je najveća brzina limitirana na 250 km/h.

 

Izvor: Oslobodjenje.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.