x

OPEL GRANDLAND X plijeni praktičnim rješenjima i prostorom!

Treći član obitelji X tehnološku podlogu dijeli s Peugeotom 3008, ali nastupa malo manje razigrano i malo više funkcionalno, a uz prostranu unutrašnjost zasad nudi tek po jedan benzinac i dizelaš.

Nakon sarajevske pretpremijere, a potom i predstavljanja na salonu u Frankfurtu, treći i najnoviji član obitelji X pokazao nam se i u dinamičkom smislu. Za oko 25 cm veći od Mokke i Crosslanda, Grandland prati dizajn na tragu spomenutih modela, no donosi i neke specifične znakove prepoznavanja, i izvana i u unutrašnjosti. Odgovor na pitanje koliko je uspješno pomirio eleganciju limuzine i robusnost SUV-a dat će svaki promatrač zasebno, no sigurno je da pritom neće ostati nezamijećen. Posebno ne ako, recimo, stigne uz opcijski dvobojni premaz ili panoramski stakleni prozor.

 

Unutrašnjost je uz osovinski razmak od 267,5 centimetara prostrana i prozračna, a armatura i instrumenti posloženi po sličnoj recepturi kao u Insigniji, s jasno odijeljenim modulima infotainmenta, klime i podešavanja podvozja. Dojam je pritom da se Grandland, za razliku od nekih drugih modela u klasi, primjerice, bratskoga Peugeota 3008, odlučio za malo manje razigran, a malo više funkcionalan pristup, što se i moglo očekivati, i što zapravo i ima smisla. Udobnost u vožnji na duže staze jamče poznata sjedala sa AGR certifikatom kao i sva sila komforne opreme, uključujući grijani upravljač, grijana sjedala sprijeda i straga… Tu su, dakako, i brojni sigurnosni i drugi pomoćni sustavi, uključujući upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem, i otkrivanjem pješaka, upozorenje na umor vozača, pomoć pri parkiranju, automatski tempomat..., pa ne čudi da je Grandlandu EuroNCAP upisao pet zvjezdica za sigurnost.

 

Prtljažnik se otvara pokretom noge, a prima od 514 do 1652 litre. U samoj vožnji karakter auta dosta ovisi o odabranoj motorizaciji, koja se trenutno sastoji od samo dvije opcije, obje serijski podržane start/stop uređajem. Benzinsku stranu pritom drži mali 1.2-litreni turbak sa 130 KS, koji u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa djeluje tiho i prilično uglađeno (u ponudi je i automatik). Za većinu dnevnih potreba bit će i više nego dovoljan, no za, primjerice, odlazak na more uz iskorištenu punu nosivost bolji će izbor biti 1,6-litreni CDTi sa 120 KS, s automatskim ili ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, kako vam drago…. Najavljen je i dolazak jačih motora i 8-stupanjskog automatika, pa i plug-in hibrida.

 

Snaga se na Grandlandu, inače, na podlogu prenosi samo putem prednjih kotača, no vozač zahvaljujući opcijskom sustavu IntelliGrip može birati između pet načina vožnje - Normal, Snow, Mud, Sand, ESP Off - koji u svim uvjetima osiguravaju optimalan kontakt s površinom, odnosno prilagođavaju raspodjelu momenta između prednjih kotača, mijenjaju mapu odaziva na gas te (uz automatik) optimiziraju šaltanje stupnjeva… Prvi je dojam dobar, a više ćemo moći reći ipak tek nakon što Grandland X isprobamo u Hrvatskoj, gdje stiže vrlo brzo i to s cijenama koje startaju na 156.400 kn.

 

Izvor: Jutarnji.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.