x

Ovako izgleda evolucija za Range Rover!

Da skratim…ovo je kratki video-presjek ukupno sedam generacija ultra-sposobnog i ekstremno popularnog terenca koji je u današnje vrijeme poznatiji kao SUV-automobil.

Range Rover – automobil koji je samom svojom pojavom toliko britanski da čaj u pet i riba s krumpirićima u usporedbi s njim ispadaju poput nekog indonezijskog proizvoda.

 

Riječ je o automobilu koji je još od početka sedamdesetih od čuvara ovaca, preko raznoraznih vojski, pa sve do pustolova i same kraljice Elizabete značio prvi i jedini izbor. Dakle radi se o jednom unikatnom i neponovljivom spoju robusnosti, komfora, tehnološkog napretka i nevjerojatnih sposobnosti kada teren prestane biti ravan i postane grbav.

 

Samim time je prava šteta da u današnje vrijeme Range Rover većinom voze nogometaši i njihove ženice, te poslovnjaci kojima čak i zrnce prašine na karoseriji smeta i bode u oči.

 

Od prvog pravog prototipa Range Rovera do prvog serijskog (tj. proizvedenog primjerka) prošlo je samo godinu dana, pa vrijedi reći kako povijest za ovaj svebritanski automobil kreće od 1970. godine prošlog stoljeća.

 

Od tog je vremena do danas priča o ovom automobilu doživjela ukupno četiri poglavlja, od kojih je ovo današnje aktualno od 2012. godine, kada Range Rover postaje prvi terenac na svijetu u potpunosti izrađen od aluminija. Doduše, tom je prigodom ovaj automobil konačno zacementiran unutar SUV-filozofije, ali to nije propust automobila, već njegovih tvoraca i tržišta na kojem su terenci praktički izumrla vrsta.

 

Dakle, unutar tih 47 godina (ako ne računamo 1969. godinu u sklopu koje je predstavljen prototip), Range Rover je poput praiskonskog organizma iz blata preselio u civilizaciju, tj. među staklo, asfalt i beton velegrada i to je nešto sasvim normalno. Dapače, to se naziva evolucijom i u tome doista nema ništa loše, jer je u današnje vrijeme zbog te evolucije Range Rover postao ljepši, zreliji i napredniji nego je ikada bio. Stoga zapravo ni ne čudi čvrsta poveznica sa svjetovima estrade, politike, nogometa i njima sličnih, u sklopu kojih vlasnici ovog automobila uživaju na dnevnoj bazi.

 

Negirati iznimne sposobnosti Range Rovera na terenu bilo bi isto kao i oduzimati djetetu pravo školovanja, pa to ni u bunilu ne bih napravio, jer upravo je Range Rover usprkos generalnom prihvaćanju i korištenju još uvijek jedan od malobrojnih pravih terenaca.

 

Dokaza tome ima mali milijun, te je svako toliko moguće vidjeti neki od primjeraka kako suvereno prolazi čak i najgore prepreke na blatnjavim i prašnjavim putevima. No takve je scene nažalost prava rijetkost vidjeti u stvarnom životu, jer u domeni realnosti Range Rover sa svojim terenskim sposobnostima najčešće niti ne dobije priliku očaravati svoje vlasnike.

 

Zapravo je ista priča i s Mercedesovom legendarnom G-Klasom u kojoj se u današnje vrijeme najčešće vozikaju ljudi u odijelima koje izuzev hrpe novaca na računima definiraju i u najmanju ruku čudne imovinske kartice, te još čudnije porijeklo imovine. No to je valjda trend današnje auto-industrije i civilizacijska revizija „zakona jačeg“, pa o tome nema smisla trošiti pretjerano puno riječi.

 

Dakle Range Rover je usprkos teškom poremećaju osobnosti (od kojeg danas pati) praktički nemoguće ne obožavati. Isto je tako nemoguće reći da ovaj automobil nije poželjan u bilo kojem smislu, a ponajmanje je moguće reći kako je zbog svojih gabarita i sveg ostalog što ga definira na bilo koji način besmislen.

 

Range Rover je oduvijek vrlo interesantan automobil i stoga nam svima može biti drago da i dalje živi, te da tradicija od početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća nikada nije prestala.

 

I zapravo u cijeloj priči vrijedi istaknuti samo jedan problem – vremenski razmak unutar kojeg je od generacije do generacije dolazilo, jer je pogledom u ovaj video-uradak upravo taj dio priče nekako ispao najjasnijim.

 

Naime, od 1970. do 1994. godine traje proizvodnja prve generacije Range Rovera. Dakle skoro četvrt stoljeća.

 

Zatim 1994. godine dolazi druga generacija Range Rovera i automobil se u tom (tada) novom obliku proizvodi do 2001. godine, što je pak skoro četiri puta kraći životni vijek od prve generacije Range Rovera. Od 2001. godine dakle govorimo o trećoj generaciji modela, čiji se životni vijek protegnuo na ukupno jedanaest ljeta, odnosno do 2012. godine, kada na red dolazi četvrta i danas aktualna generacija modela.

 

Naravno da je u međuvremenu obavljen mali milijun redizajna, „faceliftova“ i ostalih detalja unutar života jednog automobila, pa se na Range Roveru zapravo konstantno radi. No u današnje vrijeme je Range Rover daleko odmaknut od svojih korijena, te je više riječ o „Performance SUV“ automobilu, nego o pravom terencu i žderaču kilometara neovisno o podlozi.

 

Samim se time s jedne strane itekako gubi smisao postojanja ovog automobila, no s one druge tržište i dalje prati „evoluciju“ modela s aplauzom i željno iščekuje iduću postaju na putu evolucije.

 

Ni to nije ništa čudno, jer je takvo današnje tržište i trendovi koji ga opisuju, pa samim time Range Rover mora pratiti želje i afinitete tog tržišta, kako (još) jedna tradicionalistički-orijentirana priča iz svijeta automobila ne bi naprasno prestala.

 

No i dalje ostaje gorak okus u ustima od cijele te „dajte nam još“ filozofije, u sklopu koje je jasno vidljivo da čak niti Range Rover ne može pobjeći od sveprisutne dosade koja nastupa ubrzo po izlasku svakog od današnjih automobila na tržište.

 

…a to je nažalost trend koji je danas sve čvršći i uvaženiji čak i daleko izvan domašaja svijeta automobila, pa stoga nimalo ne čudi da čak i automobilima poput ovog kvaliteta pada zbog masovne proizvodnje i ljudske dosade.

 

Bilo kako bilo, Range Rover je i dalje tu, pa ako već ništa drugo, to je jedna lijepa vijest.

…ili?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.