x

Ovo je najusmjereniji američki automobil ikad!

Ako je Corvette najpoznatiji američki sportski automobil, a Mustang po mnogočemu najposebniji, onda Camaro u ovoj napokon predstavljenoj verziji predstavlja najpoželjnijeg Amera za upotrebu na stazi.

Porsche, McLaren, Mercedes-Benz sa značkom AMG-a…sve su to proizvođači koji su u stanju fascinirati i u teoriji i u praksi. Ideja iza svih modela koje dotični nude na tržište istovremeno fascinirati u teoriji i u praksi, tj. brojkama i stvarnim osjećajem za volanom.

 

Stoga spomenuti Chevrolet unutar tog elitnog društva ispada poput pravog čuda ili pak poput pošalice koja bi donedavno mogla do suza nasmijati prosječnog auto-entuzijasta.

 

Doduše, ako je suditi po Chevroletovim nedavnim eskapadama, tj. prema posljednje dvije generacije modela Corvette, reklo bi se da su Ameri konačno naučili na karti pronaći Europu, ali Camaro nikada nije bio dijelom takvog društva, već je samom svojom pojavom ispadao tipičnim Amerikancem – debeo, glasan i ne pretjerano upotrebljiv.

 

Prije nekog vremena je ipak i u Chevroletu zazvonio alarm, jer je Mustang po tko zna koji puta kao glavni konkurent Camaru oduzimao kupce. Stoga se ekipa iz Chevroleta prenula iz sna i metodom pokušaja i pogreške došla prvo do verzije ZL1, pa zatim do oživljavanja legendarnog sufiksa Z28, da bi prije samo nekoliko dana plahte konačno sišle s njihovog najnovijeg pokušaja.

 

Dotični se naziva Chevrolet Camaro ZL1 1LE i to ovako na ekranu ne djeluje kao nešto posebno inovativno i super. Dapače, s obzirom na to da je Camaro ZL1 već otprije poznat javnosti kao jedan od najsposobnijih i najbrutalnijih američkih automobila, cijela priča nema dovoljno razloga za dodatni nivo fascinacije.

 

No to je samo privid, jer sufiks u obliku 1LE u prijevodu znači set tvorničkih dodataka koji već od Camara SS i LT čini posebnu sortu zvijeri, pa ne treba ni na trenutak posumnjati da je verzija ZL1 s ovim paketom dodataka jednostavno zla do kosti.

 

Spomenuti 1LE paket doista donosi svega i svačega, no ako ćemo u detalje, onda vrijedi spomenuti aerodinamičke dijelove (od karbona), špera, dodaci sustavu hlađenja, dorađeni kočioni sustav (s ovećim diskovima), dorađen ovjes i još podosta dijelova orijentiranih prema jurcanju po stazi. U prijevodu, radi se o setu dodataka koji uz ne preveliku cijenu svaki pojedini Camaro pretvaraju u ponešto drugačiju zvijer od onih na koje smo tijekom proteklih pedesetak godina navikli.

 

Za LT i SS verzije Chevroletovog „pony cara“ ovaj je paket dorada dostupan već neko duže vrijeme, ali je za Camaro ZL1 predstavljen prije nekoliko dana. U pravilu je cijela priča pomalo „over the top“ (odnosno po naški pretjerana), jer Camaro ZL1 u sklopu najnovije generacije raspolaže sa 650 konja i nekih 880 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz).

 

U praksi to vozačima znači da mogu biti sigurni u ubrzanje Camara za oko 3,5 sekundi do stotke, te tjeranje igle brzinomjera do skoro 320 kilometara na sat, a to je već lagano na pravu domene super-automobila. No 1LE paket opreme sve to dodatno oplemenjuje ponašanjem Camara ZL1 neovisno o stanju podloge na kojoj se vrši teror nad gumama i bubnjićima prisutnih u i oko samog automobila.

 

Samim time ovaj Camaro nije baš tipičan produkt američke škole, jer na nišanu ovog automobila više nisu Mustang ili Challenger, već ovaj Chevy cilja na Porsche 911 GT3, Mercedes-Benz AMG GTS R i njima slične ka stazi orijentirane izvedenice modela s kakvima se hvale Europljani.

 

Camaro ZL1 je prije nekoliko mjeseci bez ikakvih problema na Nordschleifeu razvalio Mustang GT350R, a onda su za domovinu pali i McLaren 650S Spyder, Mercedes-Benz AMG GT S i Koenigsegg CCX (da, dobro ste pročitali). Taj je pothvat izveden bez gore spomenutog 1LE paketa dodataka i bez Goodyear Eagle F1 3R guma, tako da u ovom dorađenom izdanju Camaro ZL1 može bez problema konkurirati nazivno bržim i višestruko skupljim automobilima sportske orijentacije.

 

Možda ni to ne zvuči kao nešto posebno, no ako u cijelu priču upetljamo i tek nešto više od 60,000 dolara (koliko Camaro ZL1 u Americi košta), postaje jasno da je riječ o najboljem omjeru divljaštva i potrošenih novaca, a to je pak uvijek veliki plus – radilo se o američkom automobilu ili ne.

 

 

Naravno da je Chevrolet uz nekolicinu fotografija poslao i hrpetinu tehnikalija vezanih uz sam Camaro, te posebno razvezao priču oko ZL1-ice i ovog paketa dodataka, ali iskreno ne vidim smisla u citatima prospekt-materijala.

 

Stoga bi možda najbolje bilo jednostavno završiti ovaj tekst i prepustiti vas gledanju fotografija ovog doista impozantnog Amera.

 

…a za kraj vrijedi konstatirati da su se Amerikanci konačno primili posla i da su sudeći prema ovom manijakalnom Chevroletu očito shvatili da snaga bez kontrole i nije neka fora.

I upravo zato ovaj Camaro s ovim paketom svega i svačega vrijedi cijeniti.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.