x

Podsjetnik na Renault 5 Turbo i Turbo 2!

Ako se kojim slučajem nađete u Parizu i ne znate koji suvenir bi ponijeli sa sobom, evo savršenog prijedloga. Zašto si ne bi priuštili jedan hot-hatch i postali dijelom povijesti…

Ne mislimo na Megane RS ili na tako nešto moderno, već na jedan od najekstremnijih hot-hatch automobila koje su Francuzi smislili. Primarno je bio dizajniran za rally, ali bio je dostupan i u cestovnoj verziji. S ubrzanjem do stotke za 6,9 sekundi i maksimalno brzinom do 200 km/h Renault 5 Turbo II žario je i palio gdje god je stigao. Njegov 1,4 litreni motor izvlačio je 160 KS. To se sad ne čini tako puno, ali u to doba Volkswagen GTI je nudio samo 90 KS.

 

Ono što ga je stvarno razlikovalo od drugih je činjenica da mu je motor postavljen iza, baš kao što su i pogonski kotači stražnji. Većina hot-hatcheva postavlja motor i pogon naprijed, ali ovdje je bila druga priča. Na slikama vidimo Turbo II iz 1983. godine čiji brojač kilometara ispisuje samo 5,900 kilometara. Crno-bijeli eksterijer s kožnim interijerom odiše onim francuskim štihom. Ovaj prekrasno očuvani primjerak se očito nalazio u dobrim rukama te sad ide na aukciji koja će se održati 8. veljače u Parizu na Place Vaubanu. Eto, adresu i mjesto znate. Na vama je da posjetite Retromobile show i smislite ženi dobar izgovor za poslovni put u Pariz. Ako ide s vama, uvjerite je kako je baš ovo pravi suvenir.

 

Uz navedeni Turbo II, aukcija kuća RM Sotheby’s je na okupljanje također poslala njegovu rally verziju koja izvlači još veći osmijeh na lice. Ova verzija je po specifikacijama homologirana za Grupu 4 i famoznu Grupu B. Kad se spomene Grupa B, znate o čemu se ovdje radi. To je jedan od 20 primjeraka tvorničkih “Tour de Corse” verzija, a specifikacije su još ekstremnije. Motor koji broji 220 KS te sva sila dodataka koje su ga činile pravim strojem za tadašnji rally.

 

Tijekom četverogodišnje proizvodnje ukupno je proizvedeno 3 576 Turbo 5 primjeraka. 1981. Jean Ragnotti je s Turbom 5 osvojio Rally Monte Carlo. Mnogi su ga smjestili u top 10 sportskih automobila 80-ih. Izdržljiv i čvrst, bio je raj za svakog vozača.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.