x

Portofino je novi Ferrari koji to i nije!

Mislim, nije baš nešto nov, ali Ferrari definitivno jest – barem ako je za vjerovati brojkama.

Portofino – prelijepi gradić na talijanskoj rivijeri. Mjestašce koje već nebrojeni niz godina privlači bogate i slavne, te istovremeno nudi eleganciju, luksuz i mir uz skoro obavezni „talijanski štih“. Stoga ne čudi da se Ferrari za svoj novi model odlučio preuzeti naziv tog predivnog mjestašca i udahnuti mu život na četiri kotača.

 

Dakle novi se Ferrarijev model naziva Portofino i zamjena je za nikad u potpunosti prihvaćen model California (bilo da se radi o verziji s Turbo-punjačem ili bez njega).

 

U pravilu se radi o automobilu koji će mnogi puristi najvjerojatnije (i opet) popljuvati, ali iskreno se nadam da salve razočaranja neće biti ni približno kakve su bile kada je California izašla na tržište.

 

Receptura je ista; sportski dvosjed s motorom naprijed i pogonom na stražnje kotače. Krov je pomičan i brzo se uvlači u za njega predviđeno mjesto na karoseriji, te je Portofino poput Californije u stanju prijeći iz Coupéa u Roadster za tek nekoliko sekundi.

 

Dizajnom karoserija istovremeno odaje dojam novog modela, jer kombinira svu silu detalja s nekih aktualnih s kojima Ferrari u današnje vrijeme plijeni pozornost tržišta. No nekih ogromnih pomaka u odnosu na svog kalifornijskog prethodnika zapravo i nema.

 

Gabariti su manje-više identični, stražnji kraj prije djeluje poput redizajna Californije, nego kao novi model, a onda je tu i oblik karoserije koji nedvojbeno odaje počast jednom od najmanje cijenjenih Ferrarijevih modela u novijoj povijesti.

 

Naravno da sve to i nije toliko bitno, jer Portofino doista jest pravi Ferrari. U Ferrariju se kunu u to da će Portofino“ kupcima ponuditi sve ono najbolje što sportski automobil može dati od sebe“, a s obzirom na nekolicinu brojki u to stvarno ne treba sumnjati.

 

Uostalom, ajmo ovako…

Motor ima zapreminu od 3,8 litara. Ima osam cilindara i sadrži svu silu modernih i tehnološki naprednih komponenata. Ima i dva Turbo-punjača koji potpomažu razvoju nimalo neznatnih 592 konja i nekih 760 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz) u režimu vožnje od nekih 3,000 do 5,250 okretaja u minuti.

 

V8 pod poklopcem ovog Ferrarija crvenu liniju doseže na 7,500 okretaja u minuti, a Turbo-rupe naravno nema, jer pokeraški sustav „veća-manja“ u smislu Turbo-punjača ne dozvoljavaju lijenost ni u kojem broju okretaja. Dakle, ne samo da nije riječ o Ferrariju koji bi itko trebao minorizirati u bilo kojem pogledu, već je riječ o najbržem automobilu bez krova koji je moguće kupiti novcem u tvorničkom izdanju. Tj. koji će biti moguće kupiti kada se početkom iduće godine Portofino pojavi na tržištu po (zasad) nepoznatoj cijeni.

 

Dakle Ferrari Portofino za neke će predstavljati Californiju na steroidima, ali nitko ne može reći da se dizajneri skupa s dečkima u bijelim kutama nisu potrudili proizvesti nešto posebno. Dapače, šasija je skroz nova, ovjes je također u stanju posramiti većinu sličnih automobila današnjice, a iz Ferrarija kažu i kako „kupci modela California T ponekad negoduju oko voznih svojstava i dinamike tog modela, pa će Ferrari Portofino u tom segmentu donijeti pregršt zadovoljstva“.

 

U prijevodu bi to valjda značilo „vlasnici Californije T će se od vlasnika Portofina itekako nagutati prašine – nevezano uz to je li krov gore ili dolje“.

 

Što se tiče igračaka, naravno da ih Portofino ima hrpetinu. Velika većina ih dolazi u sklopu popisa standardne opreme, ali neke će se ipak doplaćivati. Tehnološki gledano, Portofino je na nivou s ostatkom konkurencije, ali u nekim segmentima stremi i daleko iznad, pa je opis „pravi Ferrari“ vezano uz ovaj model zapravo apsolutno ispravan.

 

Interijer izgleda lijepo, dizajnerski zaokruženo i izuzetno moderno, ali ne i pretjerano (kao što je to slučaj s nekim drugim Ferrarijevim modelima). Ergonomija je i dalje jedna od glavnih niti vodilja u Ferrariju, pa se i Portofino može svrstati u kategoriju ergonomski naprednih dizajnerskih čuda. Materijali su (naravno) i dalje karbon, aluminij i hrpetina kože mrtvih krava, a tu je i (u današnje vrijeme) klasičan oblik volana s ravnom crtom na dnu i nekolicinom gumbića i sklopki.

 

Dakle, Portofino u tom segmentu donosi novitete, ali idejom i dalje ostaje u Ferrarijevoj sadašnjosti. I to je sasvim u redu.

 

Informacija vezanih uz cijenu, potrošnju goriva, ispuštanje zločestih čestica CO2 i sličnih nebitnih informacija u ovom momentu nema. No kad ih i bude, tj. kada se Ferrari Portofino i službeno predstavi javnosti tijekom ovogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu, možete biti sigurni da na takve informacije nećemo obraćati pozornost.

 

Ono što je jedino bitno vezano uz ovaj Ferrari svodi se na tri stavke: dizajn, performanse i karakter.

 

California možda nije ispravno baratala s tim terminima, ali već sada možemo biti sigurni da je Portofino odradio večernju školu i da na tržište dolazi spreman, lijep i brz.

 

Uostalom, nije li to poanta svakog Ferrarijevog modela?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.