x

Prisjetimo se švedskog luksuznog tenka sklapanog u Italiji!

Volvo 1800ES prvi pada na pamet kada stavimo tu švedsku tvrtku u istu rečenicu s riječi „kupe”, premda je ta kategorija vozila tijekom godina mnogo puta bila sastavan dio njihove ponude. Danas to nije slučaj, pa ćemo se prisjetiti jednog starijeg modela, ne prožvakanog 1800ES, već manje poznatog 262C, koji ove godine slavi 40. obljetnicu.

Volvo 262C javnosti je po prvi puta predstavljen na ženevskom sajmu automobila 1977. godine i u mnogočemu je iznenadio okupljene posjetitelje budući da je svojim kockastim, klasično tenkovskim izgledom naočigled pokazivao pripadnost običnoj seriji 200, ali uz dvostruko veću cijenu i obilje luksuznih materijala u interijeru istovremeno je otkrivao sasvim drugačije namjere. Namjere da se svidi prosječnog američkom kupcu luksuznih automobila, a kao iznimno važan doprinos tome tržištu vidio ga je tadašnji glavni izvršni direktor Volva Pehr G Gyllenhammer, koji je inzistirao na razvoju automobila ove vrste umjesto na još jednom sportašu.

 

Koliko je to doba bilo različito od današnjeg pokazuje podosta drugačiji proces nastanka novih automobila, o čemu mnogo govori priča o glavnom dizajneru Janu Wilsgaardu, koji je na temeljima modela 164, korištenog za testiranje novih izvedbi interijera, skicirao novi kupe, a potom ga odvezao u torinsku kompaniju koju je vodio dizajner Sergio Coggiola, gdje je limuzina ostala bez para vratiju i dobila 60 milimetara niži krov presvučen u crni vinil, te ukrasne tri krune kao simbol Švedske na C-nosaču. Dakle, 262C švedski je automobil sklopljen u Italiji i izrađen s američkim kupcima na umu, a ispod poklopca novo je iznenađenje – motor konstruiran u suradnji s francuskim Peugeotom i Renaultom. Preciznije, 2,7-litreni V6 motor sa 140 KS koji je pogonio i ostatak Volvove 260 familije modela.

 

Volvo 262C nastao je kao automobil za uzak tržišni segment i nije bio namijenjen velikoserijskoj proizvodnji, no činjenica da je u četiri godine prodano 6622 primjerka pokazuje da je nadmašio sva očekivanja. Ipak, nije se sklapao s ostalim modelima u Gothenburgu već je posao dodijeljen talijanskom karoseristu Bertoneu koji je izrađivao i 264TE limuzinu. Ondje su dobivene karoserije bile modificirane i bojane, a na činjenicu da je upravo Bertone sklapao automobil ukazuje i mali logotip na prednjem bočnom dijelu automobila. Suradnja s tom kompanijom nastavljena je i nakon što je predstavljen nasljednik ovog modela u vidu Volva 780, ovaj puta u potpunosti dizajniranog i osmišljenog u Italiji.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.