x

Simpatična Opel Corsa pamti i bolje dane!

Opel Corsa jedan je od najprodavanijih automobila ove marke, a vrlo je tražen i kao rabljeni. S pravom, jer ima dobre značajke – ako je tehnika u redu.

Pouzdani Opel. Reklamni slogan iz 50-ih godina prošlog stoljeća bio je dobar jer je bio istinit. Tko je imao automehaničara koji bi mu prije sljedećeg tehničkog pregleda zavario hrđave rupe, mogao je vječno voziti Opel. Gotovo neuništiva tehnika i lim na kojem vrlo lako nastaje hrđa – to je problem i prvih dviju generacija Corse. No, mnogo se toga promijenilo na ljeto 2006. kad je predstavljena Corsa D. Hrđav lim? Prošlost. Mališan je narastao 15 centimetara i prešao u 4-metarsku klasu. Za razliku od prethodnih modela, u ovaj stanu četiri odrasle osobe i pritom se ne moraju bojati za svoju sigurnost jer je šest zračnih jastuka donijelo pet zvjezdica na Euro NCAP testu.

 

Loša strana: Opelov se mališan prilično udebljao, teži najmanje 1,1 tonu. Dok je lakoj i oskudno opremljenoj Corsi A bio dovoljan motor od 45 KS, osnovni benzinci u Corsi D imaju velikih poteškoća s pokretanjem te gromade. Zato Opel od 2009. više ne nudi štedljive jednolitrene trocilindarske motore – preglasni su i preslabi.

 

Iskustvo govori da su motori pouzdani

 

Corsa je odgovarajuće motorizirana sa 1,4-litrenim benzinskim motorom koji proizvodi 87, 90 ili 100 KS.U usporedbi s motorom 1,3 CDTI, prvi skladno razvija snagu. Dizelski motori koje proizvodi Fiat živciraju izrazito lošim ubrzanjem. Ispod 2000 o/min ne događa se ništa, a već na 4200 okretaja prestaje zabava. Prema tome, raspon broja okretaja prilično je malen i za dobro ubrzanje potrebno je mnogo rada mjenjačem. Usto, u starijih dizelaša postoji znatno veći rizik za popravke nego u benzinaca. Ipak, kao i uvijek, isplati se ako radite više kilometara.

 

Corsa D uredno prolazi na tehničkim pregledima, broj nedostataka nešto je manji od prosječnog. Ispitivači najčešće prigovaraju za ležajeve i popucale opruge podvozja. Možda ćete pri pogledu na popis nedostataka (dolje) pomisliti da je Corsa D nepouzdan automobil, ali nema razloga za brigu. Mnogi kvarovi prisutni su i kod konkurencije. Također, malo je vjerojatno da će jedan automobil imati baš sve navedene nedostatke.

 

Lanac Pojedinačni slučajevi: lanac se izdužuje i zatezač lanca više ne proizvodi dovoljan pritisak. Pokazatelj toga je zveketanje motora pri paljenju i lupanje kao u dizelskim motorima.

 

Ubrizgavači u dizelskim motorima mogu početi propuštati ili koksiraju. Prepoznatljivo po snažnom mirisu dizela, čađi i lupanju. Zamjena ubrizgavača košta gotovo 4000 kuna (1,3 CDTI).

 

Turbopuhalo Kod 1,3 CDTI i 1,7 CDTI motora s velikom kilometražom mogu nastupiti oštećenja ležajeva turbopuhala. Ovlašteni serviseri ugrađuju novo, što nije jeftino.

 

Ventil za povrat ispušnih plinova Trebao bi pročišćivati ispušne plinove, ali umjesto toga redovito zadaje probleme. EGR ventili češće zadaju probleme dizelašima.

 

Krajnici spone volana Česti kontakti s rubnicima opterećuju zglobove spone volana, a posljedica je previše hoda upravljača. Potrebna je ugradnja novih krajnika spone volana i geometrija kotača.

 

Kompresor klima-uređaja Neispravne magnetske spojke dovode do prestanka rada kompresora klima-uređaja. U servisu će najčešće zamijeniti cijeli kompresor i uslugu naplatiti jako puno.

 

Hrđa Sprijeda s unutarnje strane poklopca motora puca lak i stvara se hrđa. Naše probno vozilo nije imalo takvih poteškoća.

 

Ležajevi Troše se vrlo brzo i često se čuje glasan zvuk mljevenja već nakon 50 000 km. Zamjena na prednjim kotačima košta 360 kuna po kotaču, straga 150 kuna po kotaču.

 

Opruge podvozja Također uobičajen nedostatak na Corsi D: puknute opruge podvozja na prednjoj i stražnjoj osovini. Zamjena je uvijek pojedinačna, a originalne opruge su skupe.

 

Regulator tlaka ulja Zanemarite li neispravan regulator tlaka ulja, mogli biste pokrenuti skupu lančanu reakciju. Motorno ulje moglo bi preko kabela iscuriti sve do upravljačke jedinice motora i lambda sonde.

 

Motor ventilatora Često živcira glasnim zujanjem i struganjem. Donekle upućenim laicima ugradnja ne bi trebala stvarati probleme.

 

Šarke Čujete li glasno pucketanje pri otvaranju i zatvaranju vrata, morate promijeniti šarke. Najčešće je problem samo u vozačevim vratima.

 

Sajla ručne kočnice Opel je opozvao Corse proizvedene 2010. jer su vodilice ručne kočnice popustile. U najgorem slučaju ručna kočnica uopće ne radi. Također dolazi do hrđanja bubnjeva kočnica.

 

 Probna vožnja: kratak automobil s dugim popisom nedostataka

 

VOZILI SMO „U savršenom je stanju!“ Tim je riječima prodavač već preko telefona opisao sedam godina staru Opel Corsu 1,2 16V Navi. Oprema također. I doista, obuhvaćeno je sve što je bitno – među ostalim i navigacijski uređaj s CD-playerom, klima-uređaj, bočni zračni jastuci i zračni jastuci za glavu. ESP koji se svojedobno dodatno naplaćivao nije uključen. Novi srebrni automobilčić s peterim vratima koštao je 120.000 kuna, sada prodavač za njega traži nešto manje od 43.000 kuna. Corsa stiže iz prve ruke i prešla je 114 700 km.

 

NAŠ DOJAM Hladan start, motor u praznom hodu lupa kao dizelaš. Razlog: upravljački lanac se izdužio i zove na skoru zamjenu u našem slučaju. Nismo ni izišli s parkirališta i već uočavamo drugi nedostatak – geometrija kotača ne valja, Corsa vuče ulijevo. Ostali nedostaci: spaljena presvlaka na suvozačevu sjedalu, motor ventilatora glasno bruji, šarka vozačevih vrata krcka, odbojnici stražnjeg branika raspadaju se, motor je mastan i prednji kotači ostavili su mnogo aluminija na rubnjacima.

 

Zaključak

 

Corsa je zapravo dobar automobil, na tehničkim pregledima također dobro prolazi, a dijelova ima na bacanje. Međutim, oprezno sa starijim dizelašima. Na njima često treba obaviti skupe naknadne popravke.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.