x

Temeljito odrađena „Kockica” sa 800 KS!

E30 generacija BMW-a serije 3 i dalje stoji kao ultimativan odgovor na sva pitanja prosječnog auto-entuzijasta sa strogim budžetom. Početne cijene dobrih primjeraka nisu velike i automobil predstavlja iznimno dobre temelje za itekako zanimljive tuning projekte.

Preuređene „Kockice” ne bismo mogli okarakterizirati kao rijetkost niti na domaćim prometnicama, a kada razmotrimo svjetsku tuning scenu uviđamo koliko različitih varijacija na temu ovog još uvijek sjajnog vozačkog automobila postoji. Mnogi od nas prepoznat će vrhunac u primjerice suptilnoj Alpininoj viziji ovog automobila poznatoj kao C1, no s druge strane suptilno neće zadovoljiti one koji od E30 traže maksimalnu demonstraciju svog potencijala. Ako se nalazite u ovoj drugoj skupini, kako vam zvuči V8 „swap” koji vozaču osigurava čak 800 KS pod desnom nogom? Imamo primjerak izrađen točno prema vašem ukusu.

 

Ako vam šarafljenje po automobilu u garaži predstavlja jednu od najboljih ideja kada u pitanje dođe vaše slobodno vrijeme, onda ćete bez problema razumjeti kako je Ross Bradley, inženjer baziran u Engleskoj, uspio svoj projekt temeljen na BMW-u E30 otegnuti na čak deset godina, te u određenim trenucima i sam posumnjati u to da će ikada biti gotov. To će svakako biti poznato onima koji slažu nešto svoje, a kada saznate o kakvom spoju svjetova je ovdje riječ instantno će vam postati jasno što netko ima toliko prtljati oko svojeg automobila. Naime, popis dijelova koji su sve samo ne originalno došli s ovim 316i modelom uključuje spomenuti V8 motor koji potječe od Chevroleta, kojemu je pridodan par turbopunjača s Ivecovog kamiona za dobru mjeru, prednje kočnice s Lancer Evolutiona, stražnje kočnice s BMW-a Z4, mjenjač iz treće generacije Toyote Supre, diferencijal s BMW-a M5 E28 i mnoštvo dijelova koje je ovaj inženjer izradio samostalno.

 

Najbolja stvar je što tako raznolik popis dijelova u konačnici čini iznimno skladnu cjelinu koja ostavlja dojam temeljito odrađenog posla. Posla koji na kraju dana rezultira s 550 KS u normalnom načinu rada, odnosno čak 800 KS pritiskom jedne tipke. Kada se te brojke stave u kontekst nevelike mase ove „Kockice” dobivamo podatak o čak 593 KS po toni, što je više nego usporedivo s omjerom snage i mase jednog supersportskog Veyrona Grand Sport Vitesse. Ross navodi podatak o 4 sekunde potrebne za uloviti stotku i maksimalnoj brzini koja bi prema njegovim kalkulacijama trebala iznositi 328 km/h.

 

Naravno, postupak prerade ovog automobila s obzirom na njegovu kompleksnost nije mogao proći bez dima, vatre i ispuštanja fluida, no upravo u tome leži čar ovakvog hobija, kaže Ross. Iako svi znamo da ovakvi projekti nikada nisu sto posto završeni i uvijek ima detalja koji se mogu unaprijediti, vlasnik je trenutno sretan s automobil i nakon godina i godina usmjeravanja svih mogućih resursa u ovaj E30, sada preostaje samo u njemu uživati.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.