x

50. godišnjica Opel Kadetta C: automobil s mnogim talentima

 Ljeto 1973.: lansira se treća generacija najprodavanijeg Kadetta

 Kadett C dolazi u bogatom izboru: kao limuzina, coupé i karavan s mnogim dodatnim

verzijama, uključujući Aero

 Sigurnost na prvom mjestu: sigurnosni pojasevi u tri točke kao standard, temeljno

vozilo za OSV 40

 Uspješan natjecatelj: Sporty Kadett GT/E slavi uspjehe na reli utrkama

 Suvremeni užitak kompaktne vožnje: nova, potpuno električna Opel Astra Sports

Tourer Electric spaja uživanje u dinamičnoj vožnji i odgovornost

Rüsselsheim. Nova Opel Astra Sports Tourer Electric prije nekoliko dana proslavila je

svoju svjetsku premijeru na izložbi automobila IAA Mobility u Münchenu. Sa svojim

odvažnim i besprijekornim dizajnom, modernim tehnologijama i visokom razinom

praktičnosti, nudi uživanje u vožnji u kombinaciji s odgovornosti – čime se uspješan recept

gotovo devet desetljeća kompaktne klase Opelovih vozila s lakoćom prenosi u budućnost.

Serija modela koja je bila popularna među generacijama kupaca prije Astre nazivala se

Kadett. Jedan Kadett sada slavi godišnjicu: prije točno 50 godina prvi je put lansirana treća

poslijeratna generacija kompaktnog bestselera branda s munjom, Opel Kadett C – i bila je

raznolikija od gotovo svih prethodnih modela.

70-te godine prošlog stoljeća: ključ je u raznolikosti, Kadett se širi svijetom

Pametni obiteljski automobil, šarmantan drugi automobil s praktičnim prtljažnikom ili

sportski coupé – obitelj Kadett C imala je mnoga lica od 1973. do 1979. Kadett C s

pogonom na stražnje kotače pojavio se u kasno ljeto 1973. s jasno dizajniranom

karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima. Značajke

karakterističnog dizajna uključivale su ravnu rešetku hladnjaka, poklopac motora s

prepoznatljivim naborom karakterističnim za brand i prednjim veznim limom u obliku

spojlera. „Kadett ne samo da vozi iznimno dobro, već je i čvrsto izrađen i dovršen.

Zahtijeva malo održavanja, lako se popravlja i ekonomičan je za upotrebu”, pisali su

stručnjaci za ispitivanje automobila časopisa „auto motor und sport”.

Kupci su imali bogat izbor i mogli su pronaći pravu verziju Kadetta za svačiji ukus. Treća

generacija Kadetta izvorno je bila dostupna kao limuzina s dvoja ili četvora vrata u

normalnoj i luksuznoj verziji, kao karavan s trima ili petorima vratima te kao coupé. Uslijedit

će još mnogo verzija jer je Kadett C dizajniran kao „svjetski automobil”. Ne samo da je

silazio s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodio i kao Chevette u Vauxhallu u

Ujedinjenoj Kraljevini. Osim toga, izrađivao se i u Aziji, Australiji te Sjevernoj i Južnoj

Americi s blago izmijenjenom karoserijom i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima.

U Njemačkoj su pogon u početku omogućivali učinkoviti 1,2-litarski motori s 38 kW / 52 KS

i 44 kW / 60 KS. Početkom 1975. dosegu motora se priključila posebno ekonomična

benzinska pogonska jedinica od 1,0 litre s 30 kW / 40 KS. Uz GT/E model s ubrizgavanjem

goriva sa 77 kW / 105 KS predstavljen na izložbi IAA 1975. Opel je nastavio tradiciju

modela Rallye Kadett.

Sigurnost na prvom mjestu: prvi Kadett s pojasevima u tri točke, temeljno vozilo za

OSV 40

Kad je „generacija C” počela silaziti s proizvodne trake 1973., bio je to prvi Kadett koji je

imao sigurnosne pojaseve u tri točke na prednjim sjedalima, pričvršćene na B stup na vrhu

i dnu te na zatezač pojasa. Bila je to sigurnosna značajka koja spašava živote i koja je,

zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, povećala prihvaćenost među mnogim

ljudima kojima se nisu sviđali sigurnosni pojasevi. Svi gumbi i prekidači bili su lako

dostupni, čak i s vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su uvijek bili lako čitljivi, što

se u to vrijeme nije podrazumijevalo.

Najveća tehnička inovacija Kadetta C bio je prednji ovjes s dvostrukim poprečnim

ramenima i spiralnim oprugama. Stabilizator je bio standardan za sve verzije. Razmak

između kotača bio je 20 mm veći nego kod prethodnika kako bi se upravljanje dodatno

unaprijedilo. Dodatno razvijena stražnja osovina savršeno je usklađena, pridonoseći

neutralnom upravljanju i visokoj razini aktivne sigurnosti. Značajke kao što su sigurnosni

upravljač za ublažavanje udaraca, zone gužvanja sprijeda i straga te prostor za putnike

kao sigurnosna ćelija smanjile su rizik od ozljeda u slučaju sudara.

Stoga nije bilo iznenađujuće da je Kadett C korišten kao temeljno vozilo za sigurnosno

vozilo OSV 40 iz 1974. Stabilne uzdužne i poprečne grede uz pojačana vrata i pragove

štitili su putnike u slučaju sudara ili prevrtanja. Vozilo je dizajnirano da podnese frontalni

sudar s krutom preprekom pri brzini od 65 km/h, što je jednako udaru pri brzini od 40 milja

na sat – otuda brojka 40 u nazivu. S tim prototipom sličnim proizvodnim modelima Opel je

pokazao da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo s velikim i teškim

vozilima, već i s kompaktnim, lakšim automobilima. Vozilo OSV 40 težilo je samo 960

kilograma. Iskustvo stečeno tijekom rada na razvoju i ispitivanju vozila OSV 40

primijenjeno je na različite naknadne proizvodne modele.

Rallye-Kadett u novom ruhu: Kadett GT/E slavi sportski uspjeh

Kad je Kadett GT/E proslavio svoju premijeru na izložbi IAA 1975., Opel je dokazao da je

treća generacija Kadetta ne samo sigurna, već i vrlo sportska. Njegov 1,9-litarski motor s

Bosch L-Jetronic ubrizgavanjem goriva ostvarivao je 77 kW / 105 KS. S približnom težinom

od tek 900 kilograma mogao je doseći najveću brzinu od 184 km/h. Mišljenja o njegovu

dizajnu bila su podijeljena, a posebno je oduševljavao ljubitelje motoutrka: iznad linije

pojasa GT/E je bio jarko žut, a ispod crn. O modelu GT/E tada nisu sanjali samo mladi

vozači; od 1976. nadalje poznati vozači iz Opela koji će uskoro ispisati povijest motoutrka

zauzeli su svoja mjesta za njegovim volanom. Walter Röhrl i Rauno Aaltonen ostvarili su

uspjeh s modelom GT/E sa 165 kW / 225 KS na reli utrkama u Monte Carlu i Portugalu.

Röhrl i Jochen Berger – prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj – osvojili su fantastično

četvrto mjesto na utrci u Monte Carlu, a Opel je čak postigao drugo mjesto u ukupnoj

klasifikaciji brandova.

Opel je 1976. ponudio Kadett s drugačijom vrstom uživanja u vožnji. S verzijom Kadett

Aero vozač i putnici mogli su pustiti da im vjetar nosi kosu i „krstariti” cestama. Kadett

Aero, koji je proizveo Baur, stručnjak za karoseriju iz Stuttgarta, bio je izvanredan kabriolet

sa zaštitnim lukom, Targa karoserijom i sklopivo stražnje staklo. Aero je time spojio

nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i obiteljsko vozilo, kao i

svestrano vozilo za gradski i prigradski promet. Danas se smatra legendarnim klasikom

koji privlači oduševljenje i pažnju na brojnim reli utrkama starih automobila.

Opel Astra Sports Tourer Electric: moderno uživanje u vožnji u kombinaciji s

odgovornosti

Najnovija generacija Astre također nudi puno užitka u vožnji – i to na vrlo odgovoran način.

Prvi put u dugoj priči o uspjehu kompaktne klase Opelovih automobila Astra je potpuno

električna. S novom Astrom Sports Tourer Electric, koja je nedavno predstavljena na

izložbi IAA, Opel ima jedan od prvih električnih karavana na bateriju na tržištu.

Električni motor ima 115 kW / 156 KS i snažnih 270 Nm maksimalnog okretnog momenta

od prvog dodira papučice gasa, osiguravajući brzo pokretanje i impresivno ubrzanje.

Također, dok su mnogi električni automobili ograničeni brzinama do 150 km/h ili 160 km/h,

nova Astra Sports Tourer Electric ima najveću brzinu od 170 km/h. Energiju za doseg bez

loklanih emisija od najviše 413 kilometara prema WLTP-u 1 osigurava litij-ionska baterija od

54 kWh, koja se može brzo napuniti kad je to potrebno. Električni automobil istovremeno

spaja sve prednosti prostranog karavana s odvažnim i besprijekornim dizajnom suvremene

generacije Astre. S tom inovativnom kombinacijom nova Astra Sports Tourer Electric ima

sve što je potrebno za uspješan nastavak duge povijesti kompaktne klase Opelovih vozila.


KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.