x

BMW odustao od lansiranja rivala Volkswagena ID.3

Čuli smo glasine da je BMW inicirao projekat kreiranja direktnog rivala Volkswagena ID.3 i ostalih električnih hečbeka u klasi.

Dotični model je trebalo da ponese oznaku i1, ali sudeći po najnovijem izvještaju njemačkih medija, Bavarci su odustali od projekta, da bi se fokusirali više na razvoj većih električnih sedana i SUV/krosovera, prenosi vrelegume.rs.

I1 je mogao da bude eventualna zamjena za popularni i3, budući da ovaj neće dobiti direktnog nasljednika. Ipak, novajlija je trebalo da bude otprilike iste veličine, mada vjerovatno konvencionalnijeg izgleda. Naravno, bio bi skuplja opcija u poređenju s Volkswagenom, ali bez obzira na „premijum“ cenu, sigurno je da bi bio prodavan u Evropi.

Međutim, po najnovijim informacijama, BMW je prekinuo razvoj i1 jer bi takav model bio pogodan samo za Evropu, ali ne i druga važna tržišta kao što su sjevernoameričko ili kinesko, gdje su SUV/krosoveri i velike limuzine daleko popularniji i mnogo bolji izvor zarade.


Po istim izvorima, BMW nije u potpunosti napustio ideju lansiranja novog malog elektromobila. Naime, Bavarci trenutno rade na nešto većem i2 EV sedanu, mada razvoj ovog modela nije značajnije uznapredovao. Izvor sugeriše da on još uvijek egzistira isključivo na papiru.

Moguće je da se radi o električnoj verziji serije 2 dužeg međuosovinskog rastojanja (trenutno se prodaje samo u Kini), ili je možda u igri potpuno drugačiji model, baziran na različitoj platformi. Jedino što nam ostaje je da čekamo i uvidimo koje solucije će odabrati BMW, ukoliko se projekat uopšte pomjeri s „papirne“ faze.


BMW i dalje planira da lansira iX1 kompaktni električni krosover. On će praktično biti BEV verzija X1 krosovera sa SUS motorom, kao što je iX3 za X3. Ideja napuštanja projekta kompaktnog hečbeka u korist modela s povišenim klirensom slične veličine, je potez sličan onome koji je uradio još jedan pripadnik njemačke premijum trojke.

Sjetimo se da je prije nego što smo uopšte znali da će EQA biti krosover, Mercedes-Benz najprije predstavio dotični model u hečbek formi, praktično električnoj verziji A klase. Međutim, EQA hečbek je odbačen iz sličnih razloga, uglavnom zbog činjenice da krosoveri prednjače po popularnosti u današnje vrijeme, tako da je EQA postao električna verzija GLA.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.