x

Mercedesov novi sistem već zabranjen od 2021. godine

Mercedes je dobio zeleno svjetlo da koristi novi sistem u 2020. godini, a tehnički direktor Džejms Alison izrazio je uvjerenje da će im baš on „donijeti prednost”.

Međutim, pravila se mijenjaju za 2021, što znači da će najbolja ekipa današnjice morati iznova da promijeni sistem upravljanja.

Mihael Masi, direktor takmičenja, u petak je potvrdio promjenu pravila.

Mercedesov sistem omogućava vozaču da povlačenjem volana prema sebi, mijenja ugao prijanjanja prednjih pneumatika, u odnosu na užu osu bolida, i to tokom vožnje.

To zapravo znači da je prednji par guma okrenut van za nekoliko milimetara. Od ovog sistema pilot navodno ima korist u oštrim zavojima, kada postiže maksimalno prijanjanje i stabilnost.

U isto vrijeme točkovi nisu paralelni sa bolidom, što opet dovodi do trošenja pneumatika na pravcima, a samim tim i problema oko njihove temperature, što je od ključne važnosti.

U Mercedesovom sistemu - nazvanom „dvoosni sistem upravljanja” - pilot može da izravna prednje točkove dok vozi po ravnom, a zatim da uvlačenjem volana promijeni položaj pneumatika, pred ulazak u oštre krivine.

Ovo je dopušteno pravilima u 2020. godini, jer relevantna klauzula kaže:

„Prednji točkovi se podešavaju isključivo upravljačem i pod punom kontrolom vozača”.

Ipak, pravila za 2021. godinu sadržaće klauzulu koja kaže:

„Poravnjanje prednjih pneumatika mora se odvijati samo kroz stalnu funkciju rotacijskog pokreta jednog volana, nikako uz pomoć drugih dodataka”, što će zabraniti „push-pull” sistem na Mercedesovom bolidu.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.