x

Prvi Jeep na struju

​Jeep Avenger, prvo potpuno električno vozilo ove američke marke, imao je zvaničnu premijeru na Salonu automobila u Parizu 2022.

Mali električni SUV čije smo prve fotografije objavili prije mjesec dana, a koji je dizajniran za evropsko tržište, zasnovan je na Stellantisovim osnovama.

Automobil dolazi sa naprijed postavljenim električnim motorom i WLTP autonomijom od 400 do 550 km.

Jeep je već otkrio dizajn spoljašnjosti u septembru, a sada je objavio galeriju fotografija koja prikazuje model iz svih mogućih uglova, zajedno sa snimcima unutrašnjosti i najavom njegovih specifikacija.

Avenger je zasnovan na eCMP mehaničkoj platformi, baš kao i Peugeot e-2008, Opel Moka-e i DS3 Crossback E-Tense, iako je najkompaktniji u grupi, sa dužinom 4.076 mm.

Ovo ga čini 154 mm kraćim od modela Jeep Renegade i pozicionira ga kao novi najmanji model u asortimanu marke.

Opremljen je prednjim električnim motorom od 400 volti koji proizvodi 156 KS (115 kW) i 260 Nm obrtnog momenta.


Ovi brojevi su praktično preslikani sa mnogih drugih električnih vozila iz game Stellantisa, ali Jeep kaže da je električni motor druge generacije ujedno prvi koji je lansirao Emotors - zajedničko ulaganje Stellantisa i Nidec Leroy-Somer Holdinga.

Energija se skladišti u bateriji kapaciteta 54 kWh koja je montirana ispod prednjih i zadnjih sjedišta i centralnog tunela.

Jeep tvrdi da je WLTP autonomija vožnje od 400 km, u kombinovanom ciklusu, do 550 km u gradskom ciklusu gde su EV najefikasniji.

Koristeći brzi punjač snage 100 kW, baterija se može napuniti 20-80% za 24 minuta, ili dodati 30 km autonomije za samo tri minuta.

Kada se priključi na običnu zidnu utičnicu pomoću kabla od 11 kW, potpuno punjenje traje 5,5 sati.

Uprkos ranijim glasinama, ne spominje se varijanta sa pogonom na sve točkove, pri čemu je električni Avenger za sada samo model sa prednjim pogonom.


Avenger možda jeste urbani B-SUV, ali Jeep nije zaboravio svoje poreklo. Kako tvrdi proizvođač, ovaj model nudi najbolji klirens u svom segmentu od 200 mm, uz dobre napadne i izlazne uglove van puta zahvaljujući kratkim prepustima karoserije.

Tačnije ugao prilaza i je 20 stepeni, a ugao izlaza je 32 stepena. Model takođe dolazi standardno sa Selec-Terrain sistemom (sa režimima vožje Normal, Eco, Sport, Snow, Mud i Sand) i sistemom kontrole spuštanja nizbrdo.

Jeep Avenger će se proizvoditi u Stellantisovoj fabrici u Poljskoj, nakon nedavnih investicija koje su izvršene u tom pogonu.

Model je već dostupan za porudžbine u pretprodaji, a lansiranje na tržište se očekuje početkom 2023.

Kompanija sugeriše da je Avenger prvi u punom "portfoliju sposobnih, potpuno električnih vozila" koja će biti "odgovarajuće veličine za Evropu", potvrđujući četiri lansiranja električnih modela do 2025.

Antonela Bruno, direktorka Jeep Europe, očekuje da će Avenger postati najprodavaniji model u evropskoj gami do 2024. Godine, prenosi b92.


(Nezavisne.com)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.