Scania najavila bateriju za kamione koja traje 1,5 miliona kilometara
Scania i Northvolt su predstavili bateriju za kamione na elektro-pogon za koju tvrde da neće biti potrebe za mijenjanjem i da traje 1,5 miliona kilometara.
Švedski proizvođač komercijalnih vozila Scania i švedski proizvođač baterija Northvolt rade zajedno od 2017. godine na razvoju baterije za teška komercijalna vozila. Oni tvrde da je u testovima validacije njihova litijum-jonska ćelija uspješno pokazala sposobnost da u vidu baterije za kamione traje tokom njegovog životnog vijeka.
Ćelija ima kapacitet od 157 Ah i nominalni napon od 3,6 V. Kompanije takođe tvrde da je ugljenični otisak ove ćelije za dve trećine manji od onoga što trenutno imamo na tržištu.
Prizmatična ćelija – kruta i pravougaona – proizvodi se električnom energijom dobijenom bez upotrebe fosilnih goriva, već isključivo hidro i vetro energijom u Northvolt Ett gigafabrici u sjevernoj Švedskoj. Kasnije ove godine, Scania će pokrenuti novu fabriku baterija u gradu Södertälje, gdje će sastavljati baterijske ćelije u pakete baterija kako bi počeli sa proizvodnjom velikih električnih kamiona, piše Electrek.
Potencijalno rješenje za čitavu industriju električnih vozila
Električna vozila (EV) su po mnogima budućnost transporta, koja obećavaju čistiji i održiviji način kretanja. Međutim, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava masovniji prelazak na električne automobile je razvoj pouzdane i pristupačne mreže punjača, ali i činjenica da vozači nemaju previše povjerenja u trajanje baterije.
Što se tiče mreže punjača, to je priča za sebe, ali mnogo se pisalo i o tome koliko umije da bude skupa popravka, odnosno zamjena baterije u električnom vozilu. U nekim slučajevima su cijene zamjene išle i preko 20.000 dolara. Pored toga, tržište električnih polovnjaka je takođe nestabilno, jer vozači ne žele da kupe vozilo koje je već "trošilo i potrošilo" bateriju.
Ukoliko ćelija koju proizvode Scania i Northvolt zaista može da traje tokom životnog vijeka kamiona, bez potrebe zamjene novom baterijom i ukoliko tehnologiju prilagode za standardne električne automobile, postoji mogućnost da će se time riješiti jedan od najvećih problema koji vozači danas imaju sa električnim vozilima.
(Benchmark)
Podijeli komentar
Prijavi komentar
KOMENTARI
Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.