x

Toyota Yaris WRC je PTSP u malom pakiranju!

Ako je „duša u mašini“ nešto stvarno, onda najozbiljnije mislim da je ovaj Yaris opsjednut i da umjesto mehaničara treba egzorciste.

Znam…već smo se nekoliko puta raspisali o Toyotinom povratku u svijet Rallyja i pri tome spomenuli mali Yaris WRC. Znam i da smo uz tekstove razbacali nekoliko video-uradaka koji su snimljeni tijekom testiranja na prljavim podlogama nekih od Rally-etapa.

 

Samim time pretpostavljam da smo nekima već dosadni s tim automobilom i njegovom WRC-verzijom, ali iskreno, baš nas briga za to, jer je upravo Yaris u ovom trkaćem ruhu uspio vratiti barem dio entuzijazma prema sportu koji smo zbog glupih i nepotrebnih pravila pomalo stavili na marginu.

 

Iako je svijet Rallyja tijekom posljednjih godina uporno smanjivao karoserije automobila zajedno s motorima, te time postao svojevrsna umanjenica samog sebe, ne mogu reći da nekolicina tih malenih monstruma nije fascinirala svojom pojavom i brzinama.

 

Dapače, Volkswagen Polo, Ford Fiesta i Citroën DS3 samo su dio svite koja čak i neke od automobila iz legendarne „Grupe B“ čini dosadnim i sporim trkaćim automobilima. No za razliku od tih suludih vremena opakih motora i limitirane upravljivosti, ovi novi trkači čak i pri najluđim situacijama raspolažu s dovoljno sigurnosti za svoje vozače i suvozače, te time ipak pokazuju neka nova vremena i evoluciju sporta u smislu sigurnosti.

 

To je naravno izuzetno pohvalno, no istovremeno za mnoge od nas „starijeg kova“ pomalo bljedunjavo u usporedbi s monstrumima uz kakve smo odrastali u osamdesetim i devedesetim godinama prošlog stoljeća.

 

Dakle svijet Rallyja se konstantno razvija i sviđalo se to nekome ili ne, motori sa svojim smanjenim zapreminama postaju ekstremni primjeri inženjerskog ludila i tehnologija koje zbog njega nastaju.

 

Današnji WRC-automobili nevjerojatno su brzi, izuzetno stabilni i još k tome sigurni, pa vjerujem da će aktualna postava konkurenata na WRC-planu biti okosnica nekih priča koje će pričati buduće generacije.

 

No usprkos svemu tome što nude proizvođači poput Forda i Volkswagena, Toyota je s Yarisom WRC za mnoge označila dugo-očekivani povratak ove marke u svijet kojem pripada. Svijet blata i prljavštine, ekstremnih situacija koje vozači i suvozači proživljavaju tijekom etapa i svijet decibela koji paraju uši svim onima koji Rally uživo i na lokaciji prate.

 

Ovaj Yaris na scenu dolazi s karakterom i tu nema dvojbe. Glasan je, agilan i brz, te ne treba ni najmanje sumnjati u to da će tijekom prvenstva itekako biti u stanju zapapriti konkurenciji, gdje god se pojavi na startnoj crti.

 

Samim time je ovaj automobil moguće usporediti s kućnim ljubimcem koji je pametan i super, sve do momenta dok vlasniku ne odgrize ruku (a to pokušava barem jednom dnevno), ili pak s iznimno sposobnim atletičarem koji onako usput boluje od Touretteovog sindroma.

 

Ovaj je Yaris zapravo susjed kojeg uvijek rado vidite iako se nekoliko dana u mjesecu pretvara u masovnog ubojicu ili pak najbolji prijatelj koji vas svako toliko pokušava svom snagom pogoditi šakom u glavu. Zbog svega toga hrpetina fanova Toyote (a i šire) ovaj automobil itekako željno očekuje vidjeti na prljavim i prašnjavim stazama svjetskog prvenstva u Rallyju, a ako kojim slučajem to do sada nije jasno, naravno da se i sam ubrajam u tu ekipu.

 

Toyota je s ovim Yarisom pokazala ne samo želju za konkuriranjem u svijetu koji je marku dobrim dijelom definirao u nekim prošlim vremenima, već je za inače dosadnu i bljedunjavu civilnu verziju pokazala da je ona samo baza i da sve dalje ovisi isključivo o kutu gledanja.

 

Ovaj je Yaris zao do kosti (kada bi ih imao) i doista se nadam da će u neko skorije vrijeme Toyotu i njene vjerne štovatelje dovesti do prve pobjede – one koja se željno iščekuje još od devedesetih godina prošlog stoljeća.

 

Nadam se samo da je povijest učinila svoje i da ovaj puta nitko iz tima neće ni pokušati muljati s komponentama i dijelovima. Sve ostalo je manje važno.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.