x

Subaru i fetiš prema perju!

Ispričavam se zbog čudnog naslova, ali jednostavno ne znam kako bih drugačije naslovio tekst koji za temu ima ovakvu idiotariju…

Subaru…znate, ona firma koja je s onim peticama na boku Impreze razvaljivala konkurenciju unutar svjetskog prvenstva u Rallyju.

 

Subaru je kao proizvođač automobila oduvijek imao barem jedan model u ponudi koji je bio u stanju fascinirati kupce i skupljati pozitivne bodove.

 

Neki su doduše bili malčice čudni (i da, tu prvenstveno mislim na Alcyone, odnosno SVX), ali uvjerljive performanse i poslovična tehnološka zrelost nikada nije bila upitna za marku sa sazviježđem u sklopu logotipa.

 

Uostalom, tome u prilog ide mali milijun pobjeda u sklopu raznoraznih formi natjecanja koja podrazumijevaju četiri kotača i volan, pa o tome ne treba puno trošiti riječi.

 

Tijekom posljednjih je godina Subaru malčice zastranio. Prvo se ukinula Impreza i njeno je mjesto zauzeo pomalo bezlični WRX. Zatim je Legacy postao čudnovat u globalu i detaljima, a onda je stigla Tribeca – jedini automobil na svijetu koji bi čak i luk natjerao na plakanje.

 

Paralelno s time krenuo je razvoj Boxer-Diesel motora koji su inicijalno trošili poput brodova s kojima su se gotovi modeli prevozili iz Japana diljem svijeta, a onda je tračak nade donijelo partnerstvo s Toyotom iz kojeg je iznjedrio brat blizanac uskrsloj Toyoti „Hachi-Roku“, odnosno Subaru BRZ.

 

Subaru BRZ izašao je kad i Toyota GT86 – taman u godini kada se smak svijeta i povratak dinosaura na ključne pozicije u svjetskom poretku očekivao preko nekoliko puta. No kako se sve to nije dogodilo, te kako i dan-danas svi (manje-više) živimo, BRZ je dočekan kao pravi automobil za auto-entuzijaste.

 

Naravno da su nakon odbijanja vezanog uz bilo kakvo osnaživanje Toyote GT86 uskoro krenula nagađanja oko brže, jače i luđe verzije za BRZ koju bi potpisala podružnica Subaru Tecnica International, ali to je također palo u vodu i do danas su mnogi odustali od nadanja usmjerenih prema toj ideji, pa se Subaru BRZ nekako tijekom godina prepustio letargiji.

 

Današnji BRZ raspolaže s nekih 205 konja s kojima veselo tjera stražnje kotače, što automobil bez problema tjera „u bok“, a vozače na besprijekornu koncentraciju. No s obzirom na potencijal ovog modela, i dalje je riječ o premalo konja i premalo okretnog momenta (buraz), jer je konkurencija u domeni jeftinijih sportski-nastrojenih modela već odavno preskočila takve brojke.

 

Zbog toga GT86 i BRZ malčice kaskaju za konkurencijom i više su usmjereni prema „sektašima“, nego prema generalnom tržištu.

 

…i upravo taj dio dovodi do najnovijeg ( i najglupljeg) razvoja situacije s kojim se neki od modela automobila mogao podičiti tijekom proteklih godina…

 

Naime, kako Subaru BRZ u smislu tehnologije ipak prati trendove, tako ne čudi da se u sklopu samog automobila nalazi nekolicina tvornički ugrađenih aplikacija.

 

Tu su za početak aplikacija koja prati lokalna događanja (kako bi npr. mogli driftati između štandova na adventu) i Magellan – navigacijski sustav zbog kojeg vozači bez problema mogu unaprijed pregledavati zavoje i planirati driftanje po njima. Zatim je tu aplikacija koja umjesto vozača pronalazi slobodna parkirna mjesta, te aplikacija koja vozačevim prijateljima pokazuje gdje se on (ili ona) sa svojim BRZ-om trenutno nalazi.

 

Ostatak aplikacija svodi se na digitalni priručnik za automobil te na aplikaciju koja uči vozačeve navike i nagone, te prema tome podešava…ne znam ni sam što, a za kraj tu je Yelp koji nema apsolutno nikakvog smisla, bio u automobilu ili ne.

 

Uglavnom, tih tvorničkih aplikacija ima ukupno sedam, i taman kada bismo pomislili kako tu priča prestaje i počinje ona koja podrazumijeva neku Turbo-opciju ili nešto barem nazivno korisno, Subaru nadilazi samog sebe.

 

Kako u današnje vrijeme u svijetu automobila raznoraznih aplikacija (očito) nikad nije dovoljno, tako je i Subaru odlučio pratiti taj trend i svojim kupcima u novoj godini modela ponuditi još jednu. No prevarili biste se kada biste pomislili kako se radi o aplikaciji koja prati rad motora ili u interijer BRZ-a donosi išta čak i nazivno korisno, već se radi o aplikaciji koja prati (pazite sad) ptice.

 

Da, dobro ste pročitali – Subaru je od ove godine moguće kupiti s ugrađenom eBird aplikacijom koja nudi najveću svjetsku digitalnu bazu ptica.

 

Dotične je ptice tijekom vožnje po boku u brdima ili u gradu moguće pratiti u stvarnom vremenu, te svoja saznanja dijeliti s mrežom (pretpostavljam pet do deset) ljudi koji koriste istu aplikaciju i dio su društvene mreže (pretpostavljam) fetišista na perje.

 

Super, je l’ da?

No to nije sve, jer će u istu društvenu mrežu pratitelja pernatih stvorova biti bačeni i vlasnici Subaruovog modela WRX, pa će time ljubitelji ovog proizvođača dobiti još jednu zajedničku točku za raspravljanje po forumima i društvenim mrežama.

 

Naravno da mi vrag nije dao mira, pa sam morao pogledati o kakvoj se aplikaciji radi, no recenziju ne mogu napisati, jer je ista tražila registraciju, a to bi pak rezultiralo elektroničkom poštom koju jednostavno ne želim primati.

 

Stoga se ispričavam na ovoj polovičnoj vijesti, ali u neke se stvari ne bih petljao.

 

Osim svega toga, vjerujem da me vlasnici Subarua ne bi gledali blagonaklono nakon registracije, pa bih vjerojatno stajao sam i posramljen u kutu te pernate društvene preže, a to bi u sociološkom smislu bilo apsolutno pogubno.

 

Uglavnom, iskreno sumnjam da će ova vijest ikome biti realno zanimljiva i vjerujem da će se mnogi od vas (poput mene) mlatnuti po čelu i da će se uz retoričko pitanje poput „koji im je k…“ jednostavno početi smijati.

 

Vjerujem da je to jedini mogući način da se ovakva vijest filtrira kroz mozak, jer na kraju krajeva, riječ je o automobilu koji paralelno sa svojom sportskom orijentacijom ne bi trebao vlasnicima nuditi blejanje u okolne priče, nego adrenalinske šokove uslijed vožnje po boku.

 

No to je očito previše tražiti od današnjih proizvođača automobila…

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.