x

Za velike kampanje treba vremena, ali Zara mora odmah da ponudi izvinjenje”

Zarina nova kampanja izazvala je osudu na društvenim mrežama jer je mnoge korištenje statua obmotanih bijelim čaršafima podsjetilo na užasne prizore stradanja viđenih na području Gaze. 

Ostale fotografije pogledajte klikom OVDJE.

Brojni korisnici društvenih mreža optužuju Inditexov najpopularniji brend za iskorištavanje genocida u Gazi u svojoj reklamnoj kampanji. Kakve ekonomske posljedice će kompanija imati zbog poziva na bojkot, šta bi bila adekvatna reakcija PR tima brenda u ovakvoj situaciji, za "Novi dan" govorili su, prof. dr Sanel Halilbegović, ekonomista i Una Bejtović, PR stručnjakinja.

Zara će nam poslužiti kao primjer, ali definitivno nije jedini brend koji se posmatra u ovom trenutku kroz prizmu dešavanja na Bliskom istoku. Iz Zare su se oglasili tj. Iz Inditexa, nisu komentarisali pozive na bojkot, ali su kazali da je kolekcija “Atelier” osmišljena u julu, a fotografije su snimljene u septembru.

Nije sporno da za velike kampanje treba više vremena. To nije sporno, ali je sporno to što ima čitav niz reakcija. Komunikacijski posao je taj koji uključuje pošiljaoca i primaoca vijesti. Nema tog opravdanja kada su fotografije nastale da bi opralo ovaj gest. Ljudi zaborave to kada rade za velike kompanije, kada misle da su brendovi veći od potrošača i ljudi koji imaju svoje emocije i stavove. Živimo u globalnom svijetu i svi su na platformama i morate predvidjeti moguće reakcije. To je zadatak tima. Te osobe moraju predviđati moguće reakcije, jer su se potpuno okolnosti promijenile. Kada smo već došli u krizno komuniciranje, to mora biti odmah i da kažu sve i preuzmu odgovornost i ponude izvinjenje. Imate apokaliptične scene iz Gaze”, kazala je Una Bejtović.

Da li će kompanija zbog bojkota imati finansijske gubitke, Halilbegović kaže:


“Živimo u ultra senzitivnom društvu. Polarizacija je nastupila od korone, Ukrajine i sada Gaze. Morate pametno gatati kako će tržište reagovati. Iskreno, nisam ljubitelj ovakvih kompanija kao Zara ili druge fast fešn kompanije, i analizirao sam performanse. Zara, što se tiče tržišta i finansija, oni su na njihovom historijskom vrhu i ovo sada može biti opasno za njih. Moraju biti oprezni zbog krajnjih korisnika. To što neko bojkotuje Zaru, a ne niz povezanih društava sa Zarom, isto je kao da ne bojkotuje. Rezultati ovakovog bojkota neće biti lako prikazivi”, kaže.

Pozivi na bojkot izraelskih, kao i kompanija i proizvoda koje se na bilo koji način dovode u vezu s Izraelom, iz dana u dan su glasniji i masovniji. No, koliko potrošački bojkot ima efekta u praksi?


Halilbegović kaže da treba paziti da se ne upucamo sami u nogu.

Ostale fotografije pogledajte klikom OVDJE.

N1

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.