x

Nissan Qashqai: Točiš benzin, ali voziš na struju i briga te za punjače

U tehnološku utakmicu za što manjom potrošnjom i emisijom štetnih plinova uključio se i Qashqai, koji je u posljednjem izdanju, kao i većina konkurenata, ostao bez dizelaša.

Nissan mu je prvo dao blagohibridnu tehnologiju, a sada i čistu hibridnu koncepciju, ali s principom rada različitim od gotovo svega što postoji na tržištu.

O čemu se radi?

Turbobenzinski 3-cilindarski motor 1.5 snage 158 KS nema apsolutno nikakvu pogonsku funkciju i jedina mu je zadaća da svojim periodičnim radom i u sinergiji s efektom regenerativnog usporavanja i kočenja proizvodi energiju koja se skladišti u bateriji kapaciteta 2,1 kWh i isporučuje sprijeda smještenom elektromotoru snage 190 KS i 330 Nm.

Benzinac je tu samo kao svojevrsna benzinska elektrana i primarni izvor energije za bateriju i pogonski elektromotor.


Trenutni i prilično jak odziv na gas od prve sekunde s linearnim ubrzanjima daje osjećaj vožnje čistog električnog automobila, u kojem samo povremeno uključivanje uglađenog benzinskog motora ili zvuk rolanja velikih guma malčice remete tišinu pogona na struju, piše Autoklub.

Benzinski motor ne radi permanentno, već periodično ovisno o stanju baterije i prigušenim zvukom ne daje ni promisli da se radi o trocilindrašu, čak i na punom opterećenju kada sistem Linear Tune ne dopušta nepotrebno visoke, jalove okretaje. I varijabilna kompresija pritom orkestrira okretaje na optimalne, sve kako bi potrošnja bila što manja. Ima li potrebe za dopunom baterije, motor ponekad proradi i prilikom stajanja.

Uglavnom, doživljaj vožnje je kudikamo bliži električnom nego benzinskom autu i s jako dobrim automatskim bezstupanjskim mjenjačem sve protječe totalno glatko i bez najmanjeg trzaja, naročito u gradskoj ili prigradskoj vožnji. Tko preferira finoću vožnje, ali voli s vremena na vrijeme čuti zvuk pravog motora, makar u pasivnoj ulozi, bit će oduševljen e-Power pogonom.


Elektromotor u svakom trenutku osigurava i priličnu dozu snage i momenta, uz snažna ubrzanja i solidno brz ritam na otvorenoj cesti, a bez straha od brzog pražnjenja baterije i grozničavog traženja punjača. Sekundarno, regenerativno punjenje baterije usporavanjem i kočenjem dobiva na intenzitetu uključivanjem e-Pedal sistema, u kojem micanje noge s gasa automatski znači snažno usporavanje do samog zaustavljanja, ali i jači i brži proces punjenja.

Potrošnja benzinca je niska i u normalnoj vožnji varira između pet i sedam i pol litara, kao kod prijašnjih dizelaša. Međutim, s obzirom na tek segmentni, a ne permanentni rad motora, s punim spremnikom od 55 litara i velikim postotkom vožnje na struju u laganijem stilu može se odvoziti i oko 1000 kilometara bez stajanja, što je bolje i od dizelske autonomije.


Efikasniji je i od svih hibrida koje poznajemo. I na volanu je ugodan, kompaktan ovjes ulijeva povjerenje u kapacitete, a snaga kočenja se na papučici može precizno dozirati, bez grubljih momenata kao kod većine hibrida.

U svakom slučaju, e-Power je vozački zanimljivo i energetski efikasno hibridno iskustvo koje dodatno dolazi do izražaja u okruženju atraktivnog vanjskog izgleda, ali i brižno napravljenog, komfornog interijera s najskupljom, lijepom opremom Tekna+, u kojoj samo nema ptičjeg mlijeka. Ima, naravno, i jeftinijih paketa opreme.

Interesantan hibrid!


(RadioSarajevo.ba)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.