x

Startovao novi, još stroži EuroNCAP test: Kinezi briljirali

Mnogi kupci automobila zabrinuti su za bezbjednost, a EuroNCAP je dugi niz godina odgovoran za testiranje novih automobila.

Kroz detaljne procedure testiranja, koje uključuju programirane sudare pod različitim uglovima i brzinama, utvrđuje se rezultat.

Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudska tijela, zatim procjena bezbjednosti pješaka i biciklista u sudaru sa vozilom, procjena sistema aktivne bezbjednosti...

Šta ima novo? Uputstva za spasavanje u slučaju nesreće, koji su ranije bili obavezni na četiri jezika, sada moraju da budu obezbjeđeni na svim evropskim jezicima – oni objašnjavaju vatrogascima gdje je najprikladnije presjeći vozila.

Dodatni kriterijumi za oštećenje mozga takođe su uvršteni u frontalni "crash test".

Procjena tehnologije nakon sudara je proširena. Sada se vrši procjena otpornosti vozila nakon slijetanja u vodenu površinu (rijeke, jezera, mora...), tako što se mjeri koliko dugo kritične funkcije ostaju u funkciji (npr. električno otvaranje prozora).

U pogledu zaštite djece, sada je uključena procjena detekcije prisustva djeteta (CPD) – tehnologija koja može da otkrije kada dete ostane samo u zaključanom automobilu.

Zaštita ugroženih učesnika u saobraćaju sada uključuje i "crash testove" na dijelovima vozila gdje bi biciklista mogao da udari glavom, a realnije se procjenjuje zaštita butne kosti i potkoljenice.

Osim toga, razmatraju se i mjere protiv tzv. "dooringa", kada se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.

Uključeni su novi scenariji za procjenu kako sistemi automatski reaguju na pješake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomous Emergency Braking) sistema automobila na motocikliste.

Što se tiče bezbjednosne asistencije, praćenje umora vozača se razmatra mnogo detaljnije nego ranije, kao i način na koji informacioni sistemi za ograničenje brzine reaguju u složenim scenarijima.

Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvjezdica ako ne zaštite sve kritične dijelove karoserije na svim testovima sudara.

Podsjećanja radi, automobili završavaju sa ocjenama od jedne do pet zvjezdica, na onosvu pojedinačne ocjene, date u procentima, za zaštitu odraslih (na prednjem sjedištu), djece (na zadnjem sjedištu), ugroženih učesnika u saobraćaju ili aktivnih sigurnosni sistemi.

Kineska električna limuzina Nio ET5 i Nio EL7 SUV prvi su dobili pet zvjezdica u novom sistemu testiranja, prenosi b92.



KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.